onsdag 30 juli 2014

Jakobsdagar och höstkatalogen

En vecka har gått igen och vi har både njutit av sommarvärmen och varit irriterade över den ooootroliga hettan. Men i det stora hela är det fortfarande bra med sommarvärme, förutom då på nätterna när jag inte kan sova. Som sagt somrigt program med mycket strandhäng och firande av jakobsdagar.

För en vecka sedan åt vi gott vid Pavis. Jag bara älskar deras laxsmörgås. Efteråt blev det lite lek på stranden vid Gamla hamn.


Följande dag blev det lunch vid Friends & Burgers. Som ni kanske märker har det blivit mycket restaurang- och hämtmat eller grillat den senaste veckan. Har inte alls haft någon lust att ställa mig vid spisen. Kan ha berott på jakobsdagar, värmen eller så bara tröttheten som smyger sig på mer och mer. Men ikväll har vi fyllt på kylskåpet till max så nu skall jag försöka tillaga lite mer hälsosam husmanskost en tid framöver igen.
Det blev nog en del jakobsdagar för oss i år också, även om vi var beredda på att det kanske inte skulle bli lika mycket firande som tidigare år. På fredag var det Kaj i skolparken som gällde och på lördagkväll grillade vi hos oss med en massa vänner. Efteråt orkade jag även ta mig till stan en vända. Och magen den hängde med som vanligt.
På lördagförmiddag gick vi också runt på gammaldagstorget och jag hittade denna fina pappershållare att ha matbordet, Passar perfekt!
På söndag blev det Fäboda, första gången i år faktiskt. Och som hon njuter av både stranden och vattnet, vårt lilla vattendjur.

Måndag bestod av kusinträff i Kållby och på tisdag chillade vi här hemma samtidigt som jag försökte göra lite hushållsarbete. This girl knows how to chill, eller hur? ;)
Eftersom hon gick runt hela dagen och pratade om att simma och hade simringen på sig halva dagen, blev det en trip till Fäboda ännu på kvällen efter att B kommit hem från jobbet. Lycklig tjej som fick simma med sin simring.
Idag har vi varit vid mammas så länge B var på jobb och gym..
Imorgon blir det ett besök till rådgivningen igen. Helt bra med en kontroll, men då skall också hälsovårdaren ta ett streptokocker prov och jag hatar när någon gräver i mig i de nedre delarna. Men det får man stå ut med ganska ofta som gravid och provet tas ju för babyns bästa.

Så där annars vad gäller babyuppdatering så börjar jag vara väldigt beredd på att åka in och föda. Bilstolen och vagnen är redo för den nya familjemedlemmen. Mamma och systeri har sytt världens finaste babynest och jag har packat BB väskan med allt förutom toalettsaker. Nu gäller det bara att beställa syskonvagnen och en amningskudde. För jo, vi har inte ännu heller fått tummer ur när det gäller syskonvagnen och efter lite strul vid lekmer ( som dock har blivit rett ut på ett bra sätt) så blev jag tvungen att beställa en ny amningskudde. Men det borde ske inom de närmaste dagarna.
Ikväll fick vi ett efterlängtat regn- och åskväder. Jag hoppas så på en sval natt, men imorgon får solen gärna lysa igen. Har myst inne med nya höstkatalogen. Troligtvis blir det lite träningskläder åt mig själv till hösten då jag sätter igång med gymmande igen, några höstplagg åt fröken och lite inredningsdetaljer.
Men nu skall jag hoppa i duschen. Får hoppas det blir en bra natt med god sömn, utan en massa gående fram och tillbaka, värmande av vetedyna eller försök att sova på soffan.

Sov gott och hej, snart är det helg igen!! ;)


2 kommentarer:

  1. Vad har ni tänkt köpa för syskonvagn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först hade vi tänkt beställa efter en Britax B-Agile Double. Men nu efter många om och men söker vi ändå en begagnad syskonvagn. Är just nu i kö för en Carena Double Swing, men vi får se hur det blir med den då det är två före oss i kö. Det verkar som om begagnade syskonvagnar går som smör i solen, efter bara några på timmar på Findit så är det redan flera i kö. Skulle jättegärna köpa en Bugaboo Donkey eller Kronan syskonvagn, men tyvärr håller inte budgeten till det just nu så det blir nog troligtvis en billigare vagn ;).

      Radera