fredag 11 juli 2014

Vecka 34 och sprängfärdig

Skoj med fredag igen!! Hade en ovanligt tidig väckning imorse kl 6.30, oftast brukar vi sova till en 7-8 tiden. Eftersom det blev en lite senare nattning igår för vår fröken så jag gissade jag genast att detta inte kommer sluta bra. Efter frukosten var hon väldigt gnällig så jag bestämde att vi går upp och vilar, vilket slutade med att vi båda somnade och sov i en och en halv timme. Men det var riktigt skönt och då kunde vi få en mycket bättre start på den annars soliga och varma fredagen.

Det blev en effektiv förmiddag med byte av sängkläder, vika och sortera tvätt samt både dusch och bad för oss båda. Svettigt värre att hålla igång på övervåningen.

Nu sover fröken sin middagsvila, lite senare än vanligt men det gör inget. Har en korvsoppa som puttrar på spisen färdigt till ikväll och när jag bloggat klart skall jag tvätta badrummen. På eftermiddagen då mamma slutat i jobb blir det glass på stan. Måste ju fira hennes semester :).

Annars har vi haft en vecka med program varje dag. Har försökt njuta av det härliga sommarvädret så gott det går.

Måndag och tisdag tillbringades vid mammas. Veckan började ju som sagt riktigt varm. Men jag klagar inte ;).
Njöt till fullo vid mammas. Drack kaffe och åt glass.
Besökte rådgivningen och den här gången var allt okej med både mig och lillebror. Trevligt när det någon gång är så också!!

På tisdag köpte vi 20 kg jordgubbar. Rensade och frös ner i burkar hela dagen lång.


Fröken har "vattnat" radhusets blommor med sand. Det gillar säkert de äldre tanterna som planterat blommorna.


Ibland har vi varit tvungna att gömma oss i skuggan för att blåsa såpbubblor. Jag klarar av solen till en viss gräns, sedan blir det för jobbigt. Men jag klagar fortfarande inte, finns alltid skugga ;).


På onsdag hälsade vi på pappa och fröken fick klotta i vatten så mycket hon bara orkade och hade lust, det vill säga hon hade nog suttit hela dagen om vi haft tid.
På torsdag hade vi picknick i skolparken med några vänner.



På kvällen körde vi iväg till grannstaden för lite shopping. Blev så irriterad av att inget går på mig längre. Eller det vill säga jag får på mig kläderna men de täcker inte magen längre. Struntar i hur jag går klädd här hemma, men vill gärna täcka magen när jag vistas bland folk. Med mig hem fick jag ett par nya och mjuka jeans, två finare mammatoppar, två basic toppar som jag kan ha sen också som icke-gravid och en skön sommarpyjamas. Så nu kan jag visa mig ute bland folk igen :).
Här är jag och min enorma mage idag, vecka 34. Jag behöver väl knappast säga att jag känner mig sprängfärdig och undrar hur jag ser ut om en och en halv månad.
Ha en fin fredag och helg!! Vi hörs igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar