tisdag 15 juli 2014

Mödrapolin och "pippeli"

Hej på er! Kikar in nu efter dagens kontroll vid mödrapolikliniken. CTG-kurvan var bra, svar på urinprov får jag imorgon. Har inte börjat öppna mig trots mina förvärkar och sjuka sammandragningar. Som tur har de inte ännu börjat påverka något och eftersom de oftast kommer på kvällssidan beror det på att jag är för aktiv under dagen, än en gång, suck!! Så nu borde jag vila ordentligt en vecka och sen "halv vila" i två veckor. Efter det är jag uppe i vecka 36 och då kan jag börja vara aktiv igen. Okej, men vila, vad betyder det då?! Jo, att inte städa, cykla eller överanstränga mig, helt enkelt ta det lugnt. Lättare sagt än gjort.

Läkaren gjorde också en ultraundersökning och allt var riktigt bra med lillkrabaten. Det enda är att han är större än mina beräknade veckor, nästan TVÅ veckor större. Jaiks!! Viktuppskattning just nu 2382 g. Läkaren tyckte att ifall det inte kommer igång av sig själv före den beräknade tiden så borde jag åka in på kontroll i vecka 40 för eventuell igångsättning, eftersom han troligtvis redan då är 4 kg och bebisarna växer något otroligt efter den utgångna tiden. Har ju redan en gång fött ett barn på 4 kg, kan nog göra det igen men en 5 kg guldklimp kan nog vara svår att krysta ut.

Men inte konstigt att jag är stor!!

Och så kunde vi konstatera än en gång att det nog minsann är en lillebror. Enligt läkaren har han en "pippeli" och mogen som jag är kunde jag inte låta bli att fnittra ;), det lät bara så roligt bland alla andra medicinska begrepp. Och vilken tur att han just har en "pippeli" för vad skulle vi annars göra med alla killkläder som är färdigt tvättade och vikta i byrån.
Den här tuffa bodyn fyndade jag annars på rean för några dagar sen. Till vår lilla tuffing <3.

Nu skall jag då VILA lite så länge fröken sover och sen far vi iväg till mammas på lite eftermiddagsaktiviteter. B får hämta oss där efter gymmet.


Ha det gott!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar