onsdag 2 juli 2014

Liten konstnär och regnig onsdag

Tiden rusar iväg och jag märker att nästan gått en vecka sedan senaste inlägg och rådgivningsbesök. Men det är väl så det ska vara på sommaren?! Bloggen och datorn prioriteras inte direkt just nu utan man försöker ta vara på den korta sommaren vi har här i Finland. Idag har det regnat hela dagen så vi har städdag jag och min lilla hjälpreda. Igår var det däremot riktigt härligt sommarväder och vi tillbringade hela dagen vid mammas.


En liten konstnär som gillar att rita och måla både inne och ute.

Vår lilla tuffing blir inte direkt sysslolös, även om det regnar ute och vi har innedag. Hon försöker nog oftast hitta på något. Här till exempel skall katten ha blöja och en annan gång leker hon gumman i lådan i den minsta låda hon hittar.


Men visst, börjar både mamma och dotter klättra på väggarna om det blir många regniga dagar i följd. Som tur har det lovats bättre väder imorgon, så då är vi nog inte inomhus mer än vi måste.

Lite kort uppdatering annars också.

Mitt paket från Lekmer har levererats till Sunne i Sverige som har samma postnummer som Jakobstad. Har försökt kontakta dem nu två gånger via mail och inte fått något svar och tydligen har de inte möjlighet att ta emot telefonsamtal. Jag är sådär lagom nöjd just nu över detta missförstånd!! Hoppas det reder ut sig snart, vill ju ha mitt paket!!

Idag har jag också beställt tid till en sista ultra i vecka 36, för att se hur stor bebben är då. Det närmar sig.


Här blir det nu lite vila så länge fröken sover och sen skall vi fortsätta torka damm.

Ha nu en fin onsdag och hoppas ni har bättre väder än vi i regniga Jeppis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar