onsdag 6 augusti 2014

Värmebölja och 37+0

Hoppas ni mår bra trots den otroliga värmeböljan vi har just nu?! Tyvärr måste jag säga att jag själv mår inte alls bra av hettan, usch!! Nu får det nog bli aningen svalare, enligt mig är det tyvärr alldeles för hett just nu och jag klarar inte ens av att vara utomhus. Som jag nämnt tidigare, shortsväder- Ja tack!! Men det här, det är bara för mycket. Förlåt alla sol- och värmediggare ;).

Skulle gärna uppdatera bloggen lite mer ofta, men just nu finns ingen ork eller energi för det. Försöker i alla fall kika in en gång per vecka med lite uppdatering om vad vi sysslat med och förstås hur läget är med lillebror, som fortfarande myser i magen.

På ett sätt är jag glad att han fortfarande är just i magen och inte behöver lida i denna värme. Kan tänka mig att det inte är så roligt med en nyfödd i denna värme?! Men guuuud så trött jag är på att vara gravid just nu!! Är taggad till tusen att börja föda och skulle mer än gärna åka in vilken minut som helst. Längtar så efter att få hålla honom och lära känna honom. <3

Längtar också att få min kropp tillbaka. Att kunna gå några meter utan sammandragningar eller att bli andfådd. Att kunna sova bekvämt på både rygg och mage. Att inte konstant svettas. Att inte ha ont och värk typ hela tiden. Att inte vara så trött hela tiden. Att kunna lyfta och bära Alyssa utan problem. Att kunna träna och få en stark och uthållig kropp igen.

Att helt enkelt inte vara så begränsad med allt fysiskt!!

Så snälla lillebror du får så jättegärna börja komma nu, eftersom du även denna vecka borde vara färdiggräddad då graviditeten blir fullgången (37+0) och vi alla bara väntar på dig.

Din säng är färdig bäddad och dina hemkomstkläder är färdigt packade i BB-väskan.
I helgen klarade jag av att vara ute då det ännu var "vanlig finsk sommarvärme". Men från och med måndag har jag hållit mig inne bredvid fläktar som jag har lite här och där.



Då vi är inomhus sysselsätter vi oss med lite allt möjligt. Det blir allt från att klä ut oss, bygga med klossar och hälsa på mommo, som annars har det väldigt skönt och svalt hos sig.


Hon är så påhittig vår lilla fröken så henne går det än så länge ingen nöd på, trots mycket inomhusvistelse och en tråkig mamma som knappt orkar leka. Men vi får tiden att gå och så har vi ju en pappa i huset om kvällarna som busar och leker så att tjejen nästan dör av skratt :).


Men nu håller jag på och smälter bort vid datorn, ska gå och lägga mig en stund på soffan med en isglass framför fläkten.

Vi hörs nästa vecka! Håller tummarna att det antingen blivit lite svalare eller att lillebror bestämt sig för att kucka ut.

Ha det så bra och sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar