fredag 15 augusti 2014

Tråkig mamma och liten fotbollsspelare

Härligt med fredag igen! Tycker det är bara måndagar och fredagar hela tiden och att tiden går relativt snabbt även om vi bara mest traskar på här hemma. Just nu för tillfället
har jag väldigt dåligt samvete när det gäller aktiviteter och stimuli för vår lilla fröken. Är så trött och orkeslös för det mesta och det blir mest lugna lekar och sysslor här hemma på dagarna. Som tur kommer B hem redan 15.30 från jobbet och kan sysselsätta henne mer. Gissa om fröken älskar när hon hör att pappa kommer in genom dörren. Hon klänger genast på honom och kiknar av skratt då de leker flygplan eller något annat som min flodhäst kropp inte klarar av längre. Väntar så på dagen då jag får min kropp tillbaka och kan leka och vara den roliga mamman igen!

Igår på kvällen blev det lite fotboll och lek ute på gården före middagen. En sådan duktig liten fotbollsspelare vi har. Hon tyckte också att det var roligt att slänga sig raklång på det mjuka gräset om och om igen. Har inte ännu försökt få bort grönskan från de vita legginsen, suck! ;) Men roligt hade de i alla fall. och det är ju det som räknas. Lite grönska på knäna hör ju bara barndomen till.




Och lite bilder på våra mera lugna lekar inomhus. Här tyckte Alyssa att hon ville koka och började plocka fram i köket. Just nu försöker vi med B få henne att också plocka undan efter sig när hon lekt färdigt, gäller alla rum i huset, även hennes eget som vanligtvis är fullt med leksaker på golvet mot kvällen. Hmmm...lättare sagt än gjort. Men jag tror nog det är nu som vi behöver ta tag i det, så länge hon är under två år, för det blir nog bara svårare med tiden, antar jag?!


Nu önskar jag er en riktigt trevlig helg!! Visst fredagsmyser ni ikväll?! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar