onsdag 13 augusti 2014

Vecka 38 och newbie

Lillebror han myser i magen ännu. Hade rådgivning idag igen. Allt var ok. Hade gått upp mycket nu under veckan, säkert alla smörgåsar jag ätit, måste nog försöka hålla tillbaka lite nu. Blodtrycket var också aningen högre än tidigare och jag är rätt svullen, vilket förstås är rätt så vanligt nu under sista tiden. Får försöka minska ännu mer på saltintaget och dricka mera, vilket jag nog tycker att jag gjort bra hittills. Skönt var att han hade fina hjärtljud och att magen hade växt. Nu har jag en kontroll på tisdag så får vi se om jag blir vidareskickad till mödrapolin eller om jag får fortsätta att trava på här hemma.

Jag och fröken prupp passade på att gå i några butiker när vi var i stan. Köpte hem några nya plagg åt lillebror för lite svalare, om det nu visar sig att han vill komma ut först i nästa månad. Har ju färdigt en tid till sjukhuset 1.9 för kontroll och troligtvis igångsättning. Men ju hoppas ju fortfarande att de värkar jag har nu skall börja hålla i sig lite längre och utvecklas till riktiga förlossningsvärkar.

Vi kämpar vidare!! Ha en riktigt bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar