söndag 10 augusti 2014

Svalare väder och boande

Åh, vad skönt med lite svalare väder. Jag har absolut inget emot att det nu står 23 grader på termometern istället för 32 och är halvmulet. Känns så skönt att kunna andas igen och jag känner mig nästan pigg ;). Jag njöt något otroligt igår då regnet hällde ner och det åskade. Har orkat hålla på mycket mer nu och känner att jag inte behöver sova på dagen 2-3 timmar som jag gjort de senaste veckorna. Inatt är första natten som jag sovit lite bättre utan att svettas. Så jo, för mig får hösten komma, jag njuter till tusen!

Eftersom jag nu känt mig piggare fick jag ett riktigt sug på att baka igår när det regnade. Kanske jag boar, vem vet?! Men i alla fall kunde jag bjuda våra kaffegäster på hemlagade morotssemlor och hallonpaj. Riktigt gott och de sista semlorna blev uppätna imorse vid frukosten. Kanske jag bakar några satser till under inkommande vecka för nedfrysning.
Annars har vi också njutit av helgen och tiden tillsammans. Har fått gjort lite grejer här hemma som lämnat ogjorda nu under värmeböljan. Har storstädat, tvättat kläder, lagat mat och lyxat till helgfrukosten.  Känner att det varit en riktig fin helg, som nu ännu fortsätter denna söndag eftermiddag vid mammas där hon bjuder på leverbiffar. En av B´s stora favoriter.
Tror inte det skadar om jag själv också äter en eller två leverbiffar i och med mitt låga hemoglobin. Brukar dock vara lite försiktig med att lever och A-vitamin nu när jag är gravid.

Har nog annars också hängt rätt mycket vid mammas. Stackaren, hon har sin sista semesterdag idag och jag undrar ifall hon känner sig utvilad och redo för jobbet igen eftersom det varit rätt så mycket nu under de fyra veckor hon varit ledig. Jag är väldigt tacksam för all hjälp vi fått av både henne och systeri!!

Frukost nummer två vid mammas ute i gungan i torsdags.
Plättkalas på torsdagseftermiddagen. Som ni märker är det mycket mat nu på gång, men enligt gravidappen har jag tillåtelse att äta mycket bröd och pasta inför det kommande "maratonloppet" så varför inte ta tillfället i beaktande och faktiskt äta mycket bröd och pasta när man för en gångs skull får?! :)

Kuckuuu, vem där?
Jo, en liten fröken prupp, en  kanin med skor och lite annat hon gömt bakom gardinen. Kurragömma är en favoritlek just nu.
Önskar er en fin fortsatt helg! Sköt om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar