söndag 17 augusti 2014

Feber och blåbär

Har haft en mindre bra helg. Plötsligt på fredag eftermiddag märkte jag att fröken prupp blev riktigt varm och hon hade förstås feber. Den höga febern har nu hållit i sig under hela helgen och tempen har varit allt mellan 37 och 39,6. Hon hade 39,6 i natt och då var jag nog riktigt rädd att hon skulle börja krampa. Ingen snuva eller hosta, bara feber. Jag hoppas så att det bara är den vanliga "tredagars febern" och att febern skall försvinna imorgon lika snabbt som den kom i fredags! Vi får se då om hon får utslag på kroppen, för då är väl det nog ganska säkert att det är bara det hon har. Trots febern har hon orkat bra, ätit lite sämre men lekt nästan som vanligt. Och än en gång är jag tacksam över Barnkanalen som ständigt sänder barnprogram.

Har inte gjort något speciellt under helgen annars. Hållit oss inomhus och haft besök av mamma och systeri.

Världens finaste fästman kom också hem med lite helgblommor åt mig i fredags för att pigga upp mig lite.

Och så var pappa hit med två hinkar blåbär så imorgon blir det att putsa och frysa ner till vintern.
Nu avslutar vi denna helg med några avsnitt av Breaking Bad och soffmys. Skall först springa upp och kolla hur vår stackars lilla sjukling har det som sover, troligtvis brännhet som de tidigare nätterna. Hoppas på en bättre natt nu med lite sömn för alla tre. Kanske någon av er har erfarenhet av liknande feber?!


Hoppas ni haft en fin helg och kan lugnt börja en ny vecka imorgon med nya möjligheter!!

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar