lördag 27 september 2014

Höststormen och Kaxs

Höststormen har verkligen hittat hit nu. Det blåser riktigt hårt, nästan så att man tror att taket skall lyfta och regnet smattrar mot fönstren. Jag och fröken hade lite tumistid igår på stan och vi shoppade loss. Kom hem bland annat med en ordentlig utedräkt åt fröken som borde hålla både vind och vatten. Så nu är vi redo för utedagar i höstvädret. Många har ju hyllat Kaxs-märket från Kappahl, så jag tänkte också ge det en chans.



Vi har myst här inne på förmiddagen idag och fått lite hushållssysslor gjorda. Har själv lite svårt ännu med att jag inte hinner göra allt jag skulle vilja och det tar nog kanske en tid före jag vänjer mig med att det ibland är lite kaos med fyllda tvättkorgar, en diskbänk som svämmar över och en massa leksaker precis överallt, hur man än försöker plocka och plocka. Men barnen kommer nog alltid i första hand och sen när det lämnar tid över tar jag hand om hemmet. Det är kanske för lite timmar i dygnet, några till skulle inte skada?!! Och så behöver man ju sova också lite mellan varven. Välkommen till tvåbarnslivet, Heidi!! :)

I går på förmiddagen åkte B och fröken till simhallen så då hann jag bädda rent i alla sängar. Det var så skönt att avsluta fredagkvällen med rena lakan i sängen.

Här lite senare på eftermiddagen då båda barnen vaknat åker vi iväg till mammas. Det blir Adrians första besök till sin mommo. Och så kommer Sandra från Vasa, skoj!!

Imorgon skall jag försöka hinna skriva ett inlägg om veckan som varit. Det har varit full rulle med många besök, rådgivning, FPA och lite annat smått och gott. Har massor med bilder jag vill dela med mig så kika gärna in då.

Nu önskar jag er en trevlig fortsatt lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar