söndag 21 september 2014

Kvällsmänniskan och me&i

Hej Hopp! Det var söndag då igen. Tiden rusar iväg och alla dagar känns som helgdagar, men det njuter vi av för imorgon inleder B sin sista lediga vecka och efter det skall jag försöka sköta hela ruljansen ensam på dagarna. Gissa om jag känner mig skitnervös?!! Tänk om jag inte klarar av det och kommer jag att bli ett nervvrak?! Tiden lär väl visa, och som sagt lugnet återstår ännu i sju dagar :).

Tvåbarnslivet rullar på. Adrian är jättesnäll, äter duktigt och sover bra. Han har nu haft två gnälliga kvällar då han varit uppe x-antal timmar utan att sova och bara vill äta och äta. I går kväll vaknade han någon gång före kl 20 på kvällen och så var han uppe till kl 24, slumrade till ibland, men vaknade alltid för att sedan vilja äta igen. Då kändes det nog som om min mjölk inte riktigt räckte till. Vi försökte få honom att ta napp och det gick sådär. När han slutligen somnade, utmattade alla tre (förutom fröken som sov så sött i sitt eget rum utan att vakna), så sov han ända till kl 7.30 imorse, åt och somnade om och vaknade sedan kl 9.30 på nytt. Trött kille efter kvällens vakande. Oftast brukar han vakna för att äta 1-2 gånger per natt, vilket jag tycker är riktigt lyx för att ha en nyfödd. Men han är nog en kvällsmänska, vilket jag märkte redan då han var i magen. Det var cirkus i magen från ca 20-24 och sedan kom lugnet. Precis som nu ;).
Jag steg upp med fröken kl 8 imorse, hon sov lite längre denna morgon för annars brukar det nog vara väckning redan före kl 7. Hon var på bra humör och ville börja morgonen med att borsta tänderna. Och så hade hon hittat ett par simglasögon som hon gick runt med. Det blir aldrig tråkigt med denna tjej!!
I fredags fick jag brev från församlingscentret och magistraten. Vårt "utomäktenskapliga" barn behöver få en pappa och några namn, så det blir väl att småningom börja planera dop. Känner att det kommer så snabbt på, man hinner ju knappt hem från BB så skall man börja ställa och ordna med dop och godkännande av faderskap. Orkar inte alls stressa just nu, skulle bara vilja ta det lugnt och njuta av bebisbubblan så länge det går.
Jag och fröken hämtade ut vårt Me and I- paket från posten härom dagen. Alyssa har alltid älskat ankor så jag körde med lite Duck-tema denna gång. Så söta plagg åt båda barnen och mössor åt alla förutom B.


Fröken gillar sin nya mössa och ville ha den på inomhus också under läsestunden.


Som ni kanske märker hinner jag inte plocka och städa lika mycket längre och ibland känns det lite väl kaotiskt för mig som gillar ordning och reda. Har nu försökt hinna dammsuga ända sedan i fredags, men det har inte ännu heller blivit av. Men nu i eftermiddag när barnen vaknat från sina middagsvilor skall det bli gjort. Dammtussarna skall bort!!

Hoppas ni har en fin helg och en skön söndag! Blommorna jag fick av svärmor är fortfarande fina och piggar upp hemmet med fina färger då den gråa hösten smyger sig på.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar