måndag 1 september 2014

Ny vecka och ny månad

Nu har jag och fröken prupp kickat igång en ny dag, ny vecka, ny månad och kanske officiellt också en ny årstid. Känns riktigt bra det här, och förhoppnings är det också veckan då lillebror föds. I alla fall är det månaden, så det blir ju nog ett septemberbarn. Häftigt! Känner mig riktigt förhoppningsfull och glad idag. Snart, SNART!! <3

Denna vecka har jag bokat in lite program för att få tiden att gå snabbare. Nu på förmiddagen hade vi besök av Nora och Felicia, ikväll kommer mamma hit och vi skall tillsammans koka äppelmos och äppelsaft. Ja, vi har fortfarande äppel i överflöd. Imorgon skall jag och fröken på ett Me and I-party och på onsdag har vi rådgivning och så får vi besök av Emma och Meya på kvällen. Blir nog bra det här! :)

Hade också en riktigt fin familjehelg med mysig frukost. Jag bara älskar helgfrukost och vill gärna lyxa till det lite.

B blev glad då han för en gångs skulle fick bacon och ägg, vilket vi i vanliga fall aldrig köper. Jag bakade också en riktigt smarrig smulpaj med äppelmos och äpplen, samt äppelmuffins med kanel och mandelmassa. Jag tror nog vi rullar alla tre snart, eller kanske fyra om man tänker på bebin i magen som också får ta del av allt det goda.

I går hade vi rätt så lite att göra, men det var en fin höstdag så vi var ute vid olika lekparker och fröken kunde leka och busa så mycket hon ville.





Tycker det är riktigt mysigt med hösten. I fredags klickade jag hem lite höst- och träningskläder åt mig själv samt några inredningsdetaljer från H&M Home. Vill ju förnya både mig själv och hemmet nu i och med ny årstid. Idag är det måndag och det betyder förstås Idol på tv4 och tända ljus.

Hoppas er vecka har börjat bra och att ni är taggade för en ny månad?!

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar