tisdag 10 juni 2014

Kalasförberedelser och vita ballerinor

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har vi rätt så fullt denna vecka. Det mesta är ju förberedelser inför systeris konfirmationskalas. Men nu sover vår fröken så jag tar det lugnt en stund, skriver ett inlägg och läser lite bloggar, som lämnat olästa.

Lite bilder från helgen.


På fredag hälsade vi på syster som är konfirmationsläger vid Pörkenäs lägergård. Vår lilla fröken hade saknat sin moster och ville bara hålla henne i hand eller vara i hennes famn. Den lilla mamis vi haft nu en tid ville verkligen inte hålla mamma eller pappa i hand, det var bara moster som gällde :).

På lördag åkte vi iväg till Vasa för att hälsa på två vänner som sedan ett år tillbaka flyttat i nya hem. Jag har prata i ungefär ett år om att komma och hälsa på och se deras hem, men det har aldrig blivit av. Men nu fick jag se hur de båda bor, och väldigt fint och mysigt hade de. En riktig lyckad dag med underbart väder och en belåten tjej båda bilresorna. Jag var tydligen nervös helt i onödan denna gång när det gick så bra. Hoppas hon blivit van med lite längre bilresor och att det går bra i fortsättningen också!
Men jag undrar nog om inte detta var min sista Vasaresa före förlossningen. Börjar nog vara riktigt svårt att sitta en längre tid i bil, men vi får se hur det blir?!

På måndag morgon vaknade vi till kallt och mulet väder. Vi har en tös som älskar att dansa till musik så det blev lite morgonjumpa framför TV:n.
Här svänger det ordentligt, trots den lite för stora pyjamasen. Efter frukost och andra morgonrutiner cyklade vi iväg till Sandsund för att hälsa på Emma och Meya. Hade en rolig förmiddag tillsammans och hoppas att vi syns ännu i sommar före babyn kommer. Fröken som hade vaknat 6.30 den morgonen somnade i cykelstolen både dit och tillbaka.
Idag tog vi dock sovmorgon till 7.45, så skönt efter alla dessa tidiga morgnar den senaste tiden! Har en dag med hemsysslor. Försöker tvätta kläder och fixa här hemma för resten av veckan är vi ganska mycket ute på språng. Ikväll är det min tur att gymma efter B kommit hem från jobbet. Imorgon har vi tid till rådgivningen och på kvällen skall jag och B på bio. På torsdag kommer vi troligtvis att åka till Kokkola med mamma och syster, som behöver nya skor. Jag vill också själv gå ett varv vid H&M.

B köpte ett par ballerinor åt Alyssa i lördags, med de är aningen för stora utan strumpor. Har skickat den äldre systern på ballerina-ärende i Vasa för att se om de skulle ha en storlek mindre, skall också kolla i Kokkola, om det inte finns i Vasa. Annars får jag hitta på något annat för i denna "stad" finns inga små, vita ballerinor. Har så gott som sökt igenom varje butik som finns.
På fredag skall vi handla med mamma till kalaset och så börjar jag på med smörgåstårtorna. På lördag blir det garnering av smörgåstårtor och så har vi blivit bjudna till min fammos födelsedagskalas. På söndag är det då dom sagt konfirmation. Så det är nog verkligen full rulle hela veckan.

Jag har lovat mig själv att från och med måndag börja förbereda inför babyns ankomst. För kan ni tänka er att på torsdag går jag in i vecka 30 och då är det bara 10 veckor kvar till bf. Helt otroligt vad den här graviditeten flyger iväg! Känner att jag börjar bli lite småstressad över allt som jag har kvar vad gäller förberedelserna och man vet ju aldrig om lillebror vill kika ut lite tidigare. Borde bestämma oss för syskonvagn, sy babynest, beställa amningsdyna, köpa hem nappar, flaskor och miniblöjor. Vill också börja vika in de pyttesmå babykläderna i lillkrabatens klädbyrå och kolla igenom vad vi ännu kan tänkas behöva. Men det är ju nog helt skoj och mysigt att pyssla på med sånt! <3

Nu skall jag kika in på andra bloggar, så länge jag hinner.

Ha en fin och solig tisdag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar