lördag 7 juni 2014

Ordförråd och flodhästfötter

Det är lördagkväll. B är ute på bastu/grillkväll med sina killkompisar och jag tänkte passa på att knåpa ihop ett inlägg innan läggdags. Det är ju förstås min tur att stiga upp med vår piggelin imorgon bitti, som annars denna vecka varit otroligt morgonpigg. Inte en minut över kl 7 har man fått sova. Och jo, jag vet, 7 är helt mänsklig tid att stiga upp med ett barn, bara föräldern själv skulle förstå att gå och lägga sig i tid ;).

Vi har haft rätt så mycket program de senaste dagarna och kommande vecka är helt fullbokad, lite ovanligt hos oss just nu. Men riktigt roligt program har vi dock planerat in. Det blir besök hos vänner, bio med B, rådgivningsbesök och förstås förberedelser inför systers konfirmationskalas. Så det kan nog hända att bloggen får lida lite, men vi får se, kanske jag hinner med ett eller annat inlägg under de kommande dagarna.

Jag berättade ju tidigare hur både B och jag har försökt komma igång med gymmandet igen, och riktigt bra har det gått hittills. B är nu inne på sitt fjärde pass denna vecka och för mig gick det över förväntan i onsdags då jag steg in till gymmet efter en paus på fem månader. Lite sjukt hade jag i höften dagen efter, men det var det värt. Imorgon skall vi tillsammans åka iväg för att träna medan mamma sköter vår fröken. Skoj!!

Under dagarna som gått har jag än en gång fått konstatera att det verkligen inte är någon lillbebis vi har längre. Känner mig lite tudelad. På ett sätt känns det som om tiden går alldeles för fort och att hon växer i racerfart så att man inte själv hänger med i svängarna. Men samtidigt känns det också skönt att hon utvecklas och växer hela tiden.



Senast vi var till närbutiken fick hon gå med en egen liten kundvagn. Hon såg så viktig och söt ut då hon gick runt med den lilla vagnen med några varor i och funderade ifall det ännu var något vi behövde. Så otroligt söt!! Senare på eftermiddagen hittade hon plötsligt mina gamla slalombrillor i en byrålåda, och förstås skulle de också prövas.
Efter en stund kom hon stolt gående med ett litet torn hon alldeles själv byggt, och man kunde se stoltheten i hennes ögon.
Och självklart är mamman också så otroligt stolt. Märker också att hennes ordförråd innehåller flere ord och det bildas nya hela tiden. Denna vecka har hon haft "pippi" på att säga: "apa" och "meja"=mera. Gurka och äppel är också ord som hon lärt sig den senaste tiden. I tisdags sa hon sin första mening med två ord: " Mamma kacka". Haha, så gulligt och jovisst kan det också stämma ;).

Så någon lillbebis har vi inte längre som sagt, men den sötaste lilla damen med stark personlighet hittar man nog här hos oss. Och vad är inte bättre än det eftersom lillebrors bf närmar sig med stormsteg. Här är jag, magen i vecka 29 och mina knackkorvfingrar samt flodhästfötter. Sväller upp som en ballong just nu i dessa varma tider.

Trevlig fortsättning på helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar