måndag 23 juni 2014

Midsommar och ny vecka

Midsommarhelgen kom och gick, med lite omväxlande väder. Men i det stora hela var det kallt., allt för kallt för att vara i slutet av juni. Skulle nog gärna ta emot lite sommarvärme just nu, även om jag snart räknas som höggravid. Diggar inte alls jackor, halsdukar, strumpbyxor och allt annat jag måste ha på vår fröken då man skall ut. En fröken som tycker att det är väldigt skoj att springa iväg från mig efter varenda plagg man fått på henne. Pust och stön, enligt en väldigt gravid mamma. Vill ju bara sätta på hatt och skor när man far ut, så enkelt som möjligt. Jag håller tummar och tår att juli skall leverera lite bättre väder!

Men tillbaka till vårt midsommarfirande. Fröken målade lekstuga med både pappa och farbror.

Vi grillade och åt en hel del gott.


Jag och enorma magen tog oss till gymmet inte bara en gång, utan till och med två gånger.
Fröken fick pröva på trampolinen vid mommo och mosters.
Och så var vi till pappas på konfirmationskalas nummer 2.


Det var den helgen. Mysigt var det och en del hann vi ju med också. Jag kände att jag hade tid att vila lite extra mycket då B var hemma. Idag är det måndag och vi är tillbaka till våra rutiner, vilket kan vara helt skönt det också. På förmiddagen började jag och Alyssa vika in lillebrors pyttesmå kläder i byrån. Riktigt klart blev det inte ännu, eftersom jag började känna mig lite svag och yr. Undrar ifall det är blodtrycket eller hemoglobinet som spökar?!

Nu blir det att fixa köket och börja förbereda kvällens middag så länge fröken sover sin middagsvila. B har gymdag direkt efter jobbet så honom ser vi först senare ikväll.

Hoppas ni haft en riktigt bra midsommar och kom ihåg: ny vecka, nya möjligheter!! ;)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar