torsdag 19 juni 2014

Nätshopping och färsk ananas

Nätshoppade lite igår, och nu är en del av de babystuff jag "oroat" mig över på väg hem till oss. Ja, förutom då en syskonvagn, men det får bli nästa veckas projekt. Från Lekmer beställde jag hem denna amningskudde och bärsjal.

Märkte då Alyssa var liten att vi skulle behövt båda, så nu tog jag initiativet att köpa. Vill försöka göra bebistiden så lätt som möjligt i och med att man denna gång har en liten fröken att se efter också. Så nu får vi hoppas att de är värda det pris jag betalade!

Från H&M Home blev det handduk åt både fröken och lillebror samt ett babypåslakanset till spjälsängen. Beställde också ett påslakan som jag tänkte använda som tyg till ett babynest som min mamma lovat att sy.


Alyssa fick också ett sött rådjurspåslakan som hon kan använda senare i sin lite större säng.
Imorgon är det midsommarafton. Vi har inga särskilda planer förutom att kylskåpet är fullt med mat, så troligtvis kommer vi att äta en hel del gott. Grilla skulle man ju gärna också. Men jag har inga som helst förväntningar på vad gäller vädret. Vädergubbarna och gummorna har ju lovat det värsta tänkbara dvs. kallt, regn och kanske t.o.m snö??!! Men vi får se hur det blir?! Mysa till det kommer vi nog att göra i vilket fall som helst och det viktigaste är ju att vi får tillbringa tid tillsammans.

Nu skall jag avrunda. Skall försöka mig på lite lugn hantelträning vid gymmet eftersom B fick komma hem lite tidigare idag från jobbet. Han har också lovat att dammsuga och skura golven, så jag slipper göra det den här veckan.

Önskar er en riktigt trevlig midsommar! Ta hand om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar