måndag 2 juni 2014

Helgen och svenska gubbar

Oj, så många dagar som gått utan att jag skrivit några inlägg! Men så kan det bli ibland, livet rullar på även om det är tyst här inne.

På torsdag var det ju Kristihimmelsfärd, vilket betydde att B var ledig hela dagen. Det var kallt, så både mössa och vantar behövdes ute. Ett lite äldre par hämtade vår gamla soffa, vi grillade hos mamma och tog det annars också bara lugnt. På kvällen märkte vi att fröken fått samma snuva som jag hade...vilken överraskning!


På fredag var det riktigt uselt väder, regnade och var kallt. Jag och fröken höll oss inomhus, lekte på hennes rum. Plötsligt kom hon gående från badrummet med min salva som jag brukar smörja in magen med. Hon lyfte upp min tröja och började visa hur jag skall göra. Vilken tur att jag har någon som påminner mig om att smörja magen! ;)
Mot förmiddagen började hon kännas varm och tempen steg, så det blev svalare kläder och Lotta på Bråkmakargatan.
På lördag hade hon fortfarande stegring och så här såg det ut då Jasmin kom och hälsade på efter skolavslutningen. 
Vi åt en god sommarlunch. Jag hade gjort egna fiskpinnar utav sejfisk, gräddfilssås och potatis med dill och gräslök. Jag fick till och med fröken att äta lite fisk och potatis med blomkål.

På söndag var vår lilla sjukling feberfri och vädret också bättre så vi kunde äntligen gå ut en stund. Gissa om vi hade klättrat på väggarna under dagarna som varit. Vi åt färska jordgubbar och jag bakade jordgubbspaj.


Och så gick vi in i junimånad, den första riktiga sommarmånaden, härligt!
Idag har vi varit ute på vagnpromenad och så är det min syster Sandras födelsedag. Hipp hipp hurraaa på hennes 21- års dag! Det är varm och soligt och jag har plockat fram shortsen igen. En riktigt bra måndag med andra ord.

Hoppas ni alla andra också har en fin start på den nya veckan och junimånaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar