onsdag 28 maj 2014

Negativt och positivt

Dagens negativa:

- Jag har sjuk hals och känner mig förkyld, trött och hängig. Har känt av pollen hela våren, men det här känns annorlunda. Vill absolut inte bli sjuk och hoppas för allt i världen att inte fröken blir smittad, vilket hon troligen ändå kommer att bli eftersom det är omöjligt att inte byta saliv med henne dagligen. Alltså mitt immunförsvar under denna graviditet är uruselt och jag kommer inte ens ihåg hur många förkylningar jag redan haft. När jag väntade Alyssa var jag inte sjuk en enda gång.

- Det är skitväder (ursäkta språket) ! Jag vill ha värme och sol tillbaka!

- Jag blev tvungen att avboka en promenad-träff med en kompis ikväll.


Dagens positiva:

- B är ledig hela morgondagen, jobbar fredag och sen är det helg.

- Min klänning från Asos kom på posten och den är rätt storlek. Klänning till konfirmationskalas- check!

- Fröken prupp har varit på bra humör idag, hoppas det fortsätter så också efter middagsvilan. Vi har haft en mysig morgon tillsammans: chillat i soffan, pussat och klappat magen, läst böcker och byggt med klossar.

- Nu äntligen syns det på mina naglar att jag är gravid, de växer och är fina.

-  Vi har sålt möblerna i datarummet och kan småningom börja fixa ihop rummet till en babykammare. Ikväll kommer en köpare efter glasbordet och i helgen kommer ett par efter soffan. Det gick snabbt om man tänker på att vi satte ut annonsen på Findit i söndags.

- Jag har städat köket och båda badrummen trots tröttheten och förkylningen.

- Vi skall äta risgrynsgröt med hallonsoppa till middag ikväll och det är en stor favorit för alla i familjen.



Så när man tänker efter har jag flere positiva saker än negativa. Kanske det blir en bra dag i alla fall?! :)

Nu soffan och lite vila så länge jag hinner.

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar