onsdag 7 maj 2014

Ikealistan och loppisfynd

Onsdag idag och bara två dagar kvar till vår Haparanda resa. Jeee!! Vi har bokat hotell från fredag till lördag och på lördag blir det som sagt shopping vid Ikea. Hotellet ligger 800 meter från varuhuset, så vi borde ju hitta, bara vi kommer oss fram till Haparanda så att säga. Det finns ju alltid GPS nuförtiden så jag tror nog det fixar sig. Men, vad jag väntar på att komma iväg, det är ju så sällan jag får shoppa vid Ikea. Då vi (typ en gång per år) kommer oss iväg behöver vi alltid en större bil, eftersom det är så mycket vi skall handla. Räknade nyss att jag har 23 saker på min lista och så blir det ju alltid lite extra små saker som man hittar. Tänkte visa lite av de större grejerna som vi tänkt oss. Bilderna förstås lånade från Ikeas hemsida.

För det första behöver vi en barnsäng åt fröken. Skall kolla närmare på dessa två.
Får se om det blir en Gulliver eller Sundvik. Fröken behöver också en juniorstol att sitta på när lillebror vid jultid tar över matstolen.
Så vill jag också ha två små barnstolar vid lekbordet i barnrummet, där syskonen kan leka eller rita tillsammans.
Jag har frökens kläder i en helt vanlig Malm byrå och varit riktigt nöjd med den, så jag tror det blir en likadan åt lillebror också.
På min lista har jag ju som sagt en massa annat också, mest kanske babystuff som till exempel lakan, påslakan, filtar, sovpåse, pipmuggar och badkar. Ja, så jag tror nog vi fyller bilen riktigt bra.

Idag tog vi en vända till loppiset förmiddagen, försäljningen går lite trögt just nu eftersom de bästa kläderna gått åt. Men en riktigt bra summa har jag fått ihop hittills. Får se om jag har bordet ännu nästa vecka och avslutar efter det. Fyndade idag också en söt jeansklänning för en liten peng.
Måste ärligt säga att jag är ganska dålig på att köpa kläder från loppis, men ibland kan jag hitta något litet fynd.

Men nu blir det nog att ta tag i städningen, skall valsa med både dammsugare och skurmopp på nedervåningen. Jag har märkt, att om jag delar upp städningen på två dagar så slipper jag alltför mycket sammandragningar.

Ha en bra onsdag!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar