tisdag 27 maj 2014

Minigrönsaksland och simhallsbesök

Här har vi minsann ingen sommarvärme längre. Igår regnade det hela dagen och temperaturen höll sig under 10 grader. En viss skillnad mellan 26 grader och 6 grader. Idag regnar det inte men det blåser och är fruktansvärt kallt, jag vågar knappt öppna dörren och kika ut. Men efter frökens middagsvila måste vi nog söka oss ut en stund, man klättrar ju på väggarna snart. B meddelade också att han kommer att jobba övertid ikväll, så vi får nog lov att hitta på något.

I helgen åkte jag och mamma iväg för att köpa uteblommor. Jag letade fram mina gröna fingrar och planterade när vi kom hem. Har nu också ett minigrönsaksland med sallad, gräslök och rabarber. Det skulle ännu rymmas en fjärde av något slag, men jag har inte ännu bestämt vad det skulle kunna vara. Vill ju odla något som vi kan ha användning för.

På kvällen passade mamma fröken prupp en stund medan jag och B åt middag på restaurang med några vänner. Jag hämtade hem vår tjej och vi fortsatte med vårt sällskap hemma hos oss. Ishockey och terrasshäng till sena natten. Det var nog två trötta föräldrar följande dag, eftersom det blev väckning redan kl 7.20 med vår lilla piggelin.
Jag, fröken och magen i vecka 27 i sommarkläder. Bilden är tagen på lördag då det ännu var varmt och skönt. På söndag fick man plocka fram halsdukar och jackor igen, suck!

På söndag eftermiddag firade vi mamma med jordgubbstårta. På kvällen var det ishockey och hamburgare som gällde.

Ja, som sagt på måndag hade vi riktigt tråkigt väder med regn hela dagen. Som tur fick vi besök av både Nora och Jasmin. Försökte underhålla Alyssa så gott det gick här inne. Men vi hade nog en riktigt gnällig dag, för förutom det äckliga vädret kände hon av tänder som är på kommande och det märktes på henne att hon hade sjukt, stackarn.
På kvällen packade hela familjen prupp sina simkläder och vi åkte iväg i regnet till simhallen. Det var frökens första simhallsbesök. Vi har ju hållit på med babysim sedan hon varit tre månader, men eftersom det hålls i Folkhälsans bassäng så var simhallen en helt ny plats för henne. Hon trivdes dock, även om man märkte att vattnet kändes mycket kallare i simhalls bassängerna. Jag och B passade också på att turvis simma några längder.

Idag har vi gått och på här hemma, diskmaskinen och tvättmaskinen suirrar i ett. Jag har känt mig riktigt trött och utmattad nu efter helgen, och hoppas på att det bara är helgens program jag är trött av och att inte hemoglobinet nu skall börja bråka.

Önskar er en fin tisdag och håller tummarna hårt att den underbara sommarvärmen skall komma tillbaka småningom!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar