onsdag 21 maj 2014

Glukosbelastning och prickigt

Fröken prupp har varit snäll och gett mig sovmorgon både måndag och tisdag denna vecka. Vi har vaknat en 8.30-9- tiden, och det ni är lyx om man jämför med vissa morgnar då väckningen kan vara kl 6. Undrar ifall det beror på att vi bytte ut hennes Hello Kitty draperier till svarta nu under helgen, för att hålla morgonsolen borta? I alla fall så har det varit skönt att få sova lite längre, behöver all sömn jag kan få just nu.

Men den här onsdagen har börjat tidigt med glukosbelastning direkt från morgon kl 7.40. Det tog ca 2 timmar och var inte så illa som jag hade trott. Blev lite trött och dåsig av sockerdrickan, men efter tag då kroppen börjat jobba mådde jag nog mycket bättre. Imorgon får jag veta hur det ligger till med sockret i mitt blod. Det var lite tråkigt att sitta och vänta först en timme och sedan en timme till. Jag hade inget internet vid laboratoriet, så jag var glad att jag hade med mig nya Vauva-tidning som jag och Alyssa cyklade efter igår på kvällen.

Senare när jag kom hem på förmiddagen åkte jag, fröken och mamma in till stan. Behövde som sagt fylla på hennes sommargarderob med kortärmade bodyn.
Som ni ser blev det en del prickigt, men jag har alltid tyckt bra om Lindex bodyn, tag tre betala för två. De håller bra i tvätten och ser inte så nötta ut efter tag. Är ju också bra att ha en generös och snäll mommo med på shoppingturerna, eller hur? ;)

Eftersom mommo köpte en del åt Alyssa tyckte hon att lillebror också behövde få något nytt. Det blev ett set av Newbie från Kappahl, och som läget ser ut just nu är denna body och byxa det jag kommer att ta med till BB för hemfärd. Ville gärna ha en omlottsbody, som är så mycket enklare att sätta på den lilla minikroppen.
Kappahl och Newbie hade så jättemycket fint just nu, både åt flickor och pojkar. Men jag tycker nästan att Lindex har bättre med basicbodyn åt flickor, men att Kappahl har finare kläder vad gäller klänningar och tunikor. Men efter ett antal: "Åh, vad fina! Nämen va söt! ", så kunde jag med gott samvete lämna Kappahl utan att ha öppnat plånboken, eftersom fröken som sagt nu har en komplett sommargarderob med både vardagskläder och lite finare klädesplagg. Skall ju ändå försöka leva så långt det går på det lilla som man får i hemvårdsstöd. Kollade annars igår att jag blir mammaledig 26.7 så då börjar jag få mammapeng igen, jeee!
Köpte också detta Holly&Whyte linne åt mig själv för 7,95. Tyckte det var riktigt billigt för att vara just av det märket. Brukar tycka att Holly&Whyte kan ha rätt så saftiga priser annars. Den kan vara sval och bra att ha under dessa varma tider och än så länge går den över magen.

Nu sover fröken och jag tror jag ska slänga mig på soffan ett tag, känner mig lite trött efter dagens äventyr. Har inte heller hunnit kolla instagram eller facebook idag, så jag ligger lite efter.

Slutligen några bilder av vår lilla rufsus, nyvaken efter gårdagens middagsvila. Hennes hår är så mjukt och härligt. Och tänk vad hårfärgen kan ändra på lite över ett år. Denna tjej som föddes med nästan svart hår har idag en blond och rufsig kalufs.

Hoppas ni alla har en fin onsdag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar