måndag 12 maj 2014

Haparanda och morsdag

Har en fin helg bakom oss med weekendresa till Haparanda och morsdag på söndag. Vi startade på fredagseftermiddag och anlände till Haparanda på kvällen en 20-tiden. Det regnade hela helgen, men oss gjorde det inget eftersom vi satt mycket i en bil utan AC och annars också tillbringade tiden inne med en massa shoppande.
På fredagkväll när vi kom fram till hotellet hämtade vi varsin burgermåltid från Max och chillade på hotellet. B kollade ishockey och jag läste tidning samtidigt som jag sneglade på TV:n.
Vi somnade båda två tidigt, utmattade efter en lång bilresa. På morgonen vaknade vi pigga och glada och gick ner för att äta en god hotellfrukost.
Efter frukosten shoppade vi loss vid både Ikea och köpcentret som ligger bredvid. Alla fick nya skor, förutom lillebror. Kan visa bilder i ett senare inlägg. Köpte en del saker från Iittala outlet, t.ex. flera tallrikar i Teema-serien. Vi svängde också in till Candyworld, eller sockervärlden som jag också kallar det. Ett stort misstag ;). B shoppade lite vid Stadium också, men jag lät bli eftersom jag inte direkt nu behöver några träningskläder. Man kan säga att bilen var rätt så full när vi sedan kl 16 började köra hemåt.

Väl hemma väntade mamma på oss i vårt hem där hon redan nattat en trött liten fröken. Jag och B fick bänka oss i soffan och kolla Eurovisions finalen. Konstigt nog orkade vi hålla oss vakna ända till slutet.

På söndag var det mosrdag och jag fick dricka kaffe ur min nya muminmugg som jag köpte från outlet affären morsdagen till ära.
Morsdagen firade vi både hemma med vår lilla familj med att skruva ihop lite Ikeamöbler. Lunch åt vi vid mammas och sedan blev det också kaffe hos B´s föräldrar. Vi hoppade över babysim denna gång. Hade ingen lust efter helgens resande och vi ville bara vara hemma och umgås med vår lilla tjej som vi sett så lite under helgen.


Världens underbaraste dotter som inte är så liten längre. Här sittande själv på sin ministol med spännen i håret, eftersom pannluggen börjar vara så lång <3. Älskade, älskade Alyssa!! Är så otroligt tacksam varje dag att just jag får vara hennes mamma. Det är förstås ibland jobbigt när man är trött eller utmattad och tycker att det bara är motgångar. Men oftast brukar det kännas redan bättre efter stund eller följande morgon, och då tar man nya tag igen. Det är aldrig lätt att vara förälder, beslut som skall fattas och gränser som skall dras. Men det bästa med att vara förälder och det absolut lättaste är nog att älska sitt eget barn över allt annat. Något enklare eller bättre finns nog inte.

Skulle nog aldrig byta ut det liv jag har just nu mot något annat. KÄRLEK!! <3 Jag hoppas alla fina mammor haft en underbar morsdag och att alla som önskar att bli mammor skall någon gång få uppleva en egen morsdag!

Ha en riktigt trevlig måndag och ny vecka! Nu skall jag börja reda ut kaoset vi har här hemma efter helgens resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar