fredag 16 maj 2014

Sommarvärme och sköna skor

Äntligen fredag, och som jag har väntat! En helg med förstås pappan i huset hemma, familjetid tillsammans och lite mera hjälp med vår väldigt aktiva fröken. Men också en helg utan planer ( i alla fall än så länge). Så skönt! För att inte glömma sommarvärmen som vädergubbarna lovat till helgen. Halleluja!!
Vi kommer nog troligtvis att tillbringa en hel del tid ute på gården. Fröken får fortsätta plocka blommor åt mig, kanske jag en vacker dag får dem att hållas i vas också? ;)

Annars har vi haft en riktigt skön fredag idag. Började dagen som vanligt med frukost, kaffe och barnkanalen. Måste bara få skriva om den roliga händelsen här på bloggen också, även om jag vet att många av er följer mig på instagram och facebook, men det är bara så fruktansvärt roligt och jag kan inte sluta skratta. Vi sitter i soffan och kollar barnkanalen då Alyssa plötsligt pekar mot tv:n och utbrister: PAPPA!
Ja, vet ni, jag vet inte vad jag skall säga. Kanske det är glasögonen eller vad tror ni? :) Roligt var det i alla fall och man får fundera än en gång hur barnen tänker riktigt.

Några minuter senare försökte hon dränka lillebrors nya nalle i en kaffekopp, dock tom kopp, som tur var.
Vi åt lunch i stan med mamma och jag sa upp vårt loppisbord, så på måndag måste det tömmas. Hoppas det allra sista blir köpt nu under helgen!

När vi kom hem och fröken somnat klickade jag äntligen hem en klänning till systeris konfirmationskalas. Det blev en klänning från asos. Tack Paula för tipset! :) Och det var verkligen inte lätt måste jag säga. Den fick inte vara för kort och inte för lång, helst enfärgad i en somrig färg och inte för dyr. Så det blev denna för en väldigt liten peng eftersom jag hittade den på rea. Vill ju inte sätta allt för mycket pengar på en klänning som jag högst troligen kommer att använda en gång i sommar.
Nu är ju detta som tur en klänning som går att använda under ganska många olika tillfällen, så vi får hoppas att jag får användning för den och att den passar. Kämpade med måttband för att komma fram till rätt storlek. Så nu håller vi alla tummar och tår att den passar mig om en månad då syster blir konfirmerad, hinner växa en del före det också.

Här kommer också några bilder på skorna vi köpte från Skopunkten i Haparanda. Hur bra är det inte att kunna köpa tre par och betala för två?



Både jag och Alyssa älskar våra nya skor. Hon har hämtat skorna flera gånger nu när vi skall gå ut och blir riktigt arg när vi tar vårskorna istället, det är nog för kallt för dessa ännu. Men snart! Och mina skor känns som bomull mot mina fötter jämfört med Conversen, så jag är supernöjd!

Nu ser jag att klockan rusar iväg och snart är det inte så länge till B kommer hem. Solen har också hittat fram nu på eftermiddagen. Vi säger välkommen sommarvärme och önskar er en riktigt fin helg!

Sköt om er!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar