fredag 23 maj 2014

Utemöblerna och souvenirer

Jag tycker den här veckan har gått jättefort, nu är det fredag och helg redan. Kanske det beror på det underbara vädret, alla njuter till max av livet just nu?!

Mina sockervärden var bra och jag behöver inte köra sockerfritt tre månader framåt. Jag firade med glass på vår terrass ;).
Våra nya utemöbler från en annan vinkel också.
Imorgon åker jag och mamma iväg för att köpa sommarblommor för plantering. Behöver någon som har grönare fingrar än jag och så förstås bärhjälp.

Jag och magen försökte sola lite igår medan fröken sov sin middagsvila. En stund klarade jag av att sitta i solen, men det blir ganska snabbt för hett och jag behöver röra på mig. Skulle gärna köpa ett solparasoll till terrassen eftersom det inte finns något tak eller skugga överhuvudtaget. Jag älskar solen, men ibland blir det bara för mycket och jag behöver söka mig till skuggan. Gillar dock att vara ute och leka med fröken och vi tillbringar nog mycket tid ute just nu, antingen på gården, lekparken eller susande på cykeln.
På eftermiddagen cyklade jag och fröken till mammas för att välkomna syster hem från sin resa till Frankrike. B körde också våra gamla utemöbler till mammas, hon kommer att behöva flera stolar och bord nu med kommande konfirmationskalas. Vi grillade och åt middag där innan vi åkte iväg för att veckohandla. 

Alyssa fick prova systeris nya öron från Frankrike. Snäll moster som hon är, hade hon också köpt hem lite souvenirer åt både fröken och lillebror. En del då förstås från Disneyland.
Idag har jag städat klart hela hemmet, började förstås redan igår för att orka köra med dammsugare, skurmopp och dammtrasa. Det gick bra att städa med fröken igår, men idag var hon riktigt omöjlig. Suck, mitt tålamod prövades minsann. Slutligen gav jag upp efter gallskrik och häng i mina byxor.
Det fick bli russin och barnprogram en stund så att jag kunde dammsuga klart. Resten fick vänta tills hon somnat. Men jag var tvungen att få klart dammsugandet eftersom hon alltid sover sin middagsvila inne på sitt rum. Jag gillar inte alls att ta den lätta vägen när det gäller uppfostring, men ibland så orkar man helt enkelt inte. Det är nog tillräckligt jobbigt att dammsuga nu redan med sammandragningar, så idag fick det bli så här. Ingen är ju perfekt heller, eller hur? ;) Men nu är städningen avklarad, skall bara plocka in lite soffkuddar och filtar utifrån som jag har på vädring då det blåser så bra idag.

Då fröken vaknat är det mellanmål och så tror jag vi far iväg på en cykeltur tills pappan kommer hem. På tal om far och dotter så hittade jag dessa två dansande på övervåningen härom kvällen. Urgulliga! Fröken var så glad när hon fick dansa med sin pappa att hon kunde inte sluta skratta. Här provar hon också festklänningen hon skall ha på sig på konfirmationskalaset. Den sitter riktigt bra och nu behöver hon bara sandaler eller ballerinas till.


Ikväll är det förstås fredagsmys som gäller. Tortillas till middag och så har vi en godispåse, en hel melon och nyaste avsnittet av Games of Thrones som väntar på oss.

Trevlig helg till alla!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar