måndag 5 maj 2014

Wasateater och solig måndag

Måndag igen, dvs. tillbaka till vardag och rutiner. Vår helg gick som vanligt snabbt med skojigt program. Imorse var jag riktigt råddig när jag vaknade och det tog en stund före jag kom på vilken dag det var. Men tillbaka till helgen och vad vi sysslat med.

På lördagmorgon packade vi ihop frökens pick och pack och körde henne till mammas där hon skulle övernatta från lördag till söndag. Vi hade nämligen bokat teaterbiljetter redan i december/ januari någon gång och nu var dagen äntligen här då vi skulle åka iväg till Vasa på tumis.
Ja förstås, om man kan kalla det på tumis numera, eftersom bollen hänger med överallt. Här i vecka 24. Och så en väldigt ofrivillig Björn som inte alls ville bli fotograferad, men jag tyckte att detta var ett bra tillfälle, eftersom en barnfri resa till Vasa inte sker varje dag.
Köpte vårens första lösglass i Oravais, som jag tyvärr inte orkade äta upp.
Vi hade bokat biljetter till Wasateater för att se KAJ pjäsen. Blev inte alls besviken, den var absolut värd att se och få sig ett gott skratt. Det finns nog ingen brist på vad gäller humor hos dessa killar.

Efter Wasateater åt vi middag med systeri och hennes pojkvän och sen körde vi hem tillbaka. Hann nog också ett snabbt varv in till stan och handlade hem några par MAMA- shorts från H&M. Men tyvärr så behöver man nog inga shorts ännu på ett tag, då det såg ut så här när man vaknade på söndagmorgon.
Det slaskade och haglade om vart annat och man ville bara dra täcket över huvudet. Men trots vädret cyklade jag iväg till mammas för att hämta hem vår fröken prupp. Och envis som jag ibland är, så trotsade vi vädret och gick hem med vagnen, vilket jag nog lite ångrar för det var varken trevligt för mig eller fröken.

Men som tur är det ny vecka nu med sol och lite varmare väder. Den nya veckan har börjat riktigt bra. Bus och lek som vanligt från morgonen.




Ibland märker man så bra hur hon försöker se oskyldig ut efter lite bus eller något hon inte får göra. På förmiddagen njöt vi av härligt vårväder. Vi plockade blommor och lekte i sanden.


Vi har ätit lunch och fröken har redan sovit gott en stund. Ikväll blir det en sväng till matbutiken och loppiset, för att ordna upp vårt bord efter helgens kunder.

Hoppas ni har en fin dag och vecka framför er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar