tisdag 9 juni 2015

Draken och köket


Igårkväll var vi till mammas för att äta lite grillat. Är ju inte direkt något sommarväder ännu, men att grilla går ju alltid.


Och så kan man ju låtsas att det är varmt och klä sig i shorts som B. Han måste nog vara den varmblodigaste jag vet. Själv hade jag en vindtät dräkt med fleece under.


Adrian fick testgunga mommos gunga. Skoj, tyckte han som vinkar numera åt allt och alla.


Fröken underhöll sig själv med att skapa fina konstverk på mommos infart.




Senare på kvällen åkte jag iväg för att hämta ett leksakskök jag köpt på facebook-loppis. När jag kom tillbaka var det väldigt lugna barn som satt för en gångsskull riktigt stilla på golvet. Orsaken till det var ju förstås Bolibompadraken. Ingen får mina barn så lugna som denna gröna figur.


Idag har vi då tagit köket i bruk. Ett dilemma är förstås var vi skall börja ha det. Mest praktiskt är ju att ha det än så länge på nedervåningen eftersom vi tillbringar mest tid där. Men sen igen tycker jag att vi skulle kunna ha det i Adrians rum eftersom hans rum är rätt så stort och tomt, bara vi får sålt alla babykläder och andra tillbehör som tar upp halva rummet.



Men guuud, vilka strider ungarna haft idag på grund av det här köket. Hmmm...får nog jobba på det här med att samarbeta som kockar.




Men annars hade vi en väldigt lycklig tjej som älskar sitt nya, fina kök!

Ha en bra tisdag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar