torsdag 11 juni 2015

Trotsande gårdag och tacksamhet


Dagarna rusar iväg som vanligt och jag tycker att tiden går väldigt snabbt just nu. Snart har vi halva juni redan bakom oss. Mycket program på agendan just nu. Igår var vi och hälsade på hos Martina och söta Thindra. Ett sånt fint hem de har! Ibland kan jag tycka att vårt hem är lite för stilrent då jag kommer till liknande hem som Martinas, där det är så mysigt och hemtrevligt. Små, men dock genomtänkta inredningsdetaljer kan göra så mycket. 


Adrian var sitt vanliga glada jag.


Fröken ville däremot visa sin trotsiga sida just den dagen. Jag har faktiskt varit lite förvånad över hur lite hon trotsat hittills. Hade nog förväntat mig mer vid det här laget, men vi har väl många trotsperioder framför oss ännu?! Och ja, gårdagen var nog lite känslosam, speciellt senare i butiken då jag och hon var och veckohandlade. Huh, några gråa hårstrån fick jag nog efter den episoden och måste säga att jag skämdes också lite där ett tag när det var som värst. Ville helst gömma mig under fruktdisken då jag inbillade mig att varenda mänska i butiken hörde oss och tänkte att jag måste nog vara världens sämsta förälder. Egentligen tror jag inte att det var så många som lade märkte till oss, men just då kändes det nog som om vi var iakttagna av varje kotte.

Det här var nog annars favoritleksaken hos Thindras, tyckte nog både lilla och stora A.


Och så det bästa...maten ;). Nånej, skämt åsido. Men vardagslyx för mig är nog verkligen att få sätta sig vid färdigt dukat bord med god mat. Och det fick vi, både jag och fröken. Och efter att ha ätit makaronilåda i typ fyra dagar så passade ris ypperligt. Så himla gott! 


Alyssa tömde sin tallrik också snabbt.


När vi kom hem frågade jag henne om hon haft roligt. Det hade hon, och jag citerar henne ordagrant " vill nog fara en annan gång igen".  Hon kan nog vara riktigt gullig vår lilla fröken, även om hon har liten trotsperiod på gång just nu. Kanske det är 2,5 års trotsen?! Och ikväll före läggdags har hon kompenserat sina små utbrott med att duktigt städa upp efter sig och sedan kramat mig då hon såg hur glad jag blev. Så nåt bra har jag väl åstadkommit som förälder, även om jag ibland känner mig riktigt misslyckad och vilse i föräldraskapet.

Kom idag också att tänka på hur många fina människor jag har runtomkring mig som får mig att må bra. Det är jag väldigt glad och tacksam över och hoppas att jag också kan ge något tillbaka ibland.

Ha en fin torsdagkväll gott folk och omringa er med mänskor ni tycker om, det är ni värda!! 




2 kommentarer:

  1. De så himla roligt att vara med er :) så roligt att stora A vill träffa oss igen,så slipper ni int oss ;) tycker de så bra att man har vänner som man kan fråga massa saker av när man känner sig vilsen.. för vilsen e nog bara förnamnet för mig ibland! Du har lärt mig myki redan! Synd att Thindra sku bli dålig å gnällig,på bättringsväg här nu! Hoppas ni e okej! Å tack för att du släpade med kläderna :) vi tar pånytt snart igen! Å så väluppfostrad dotter du har så är du nog en helt suverän förälder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad snäll du e <3 ! Jo, absolut, snart igen!! Finns inget bättre än att bolla lite idéer och byta erfarenheter. Tror ingen är en perfekt förälder men vi alla försöker väl vara den bästa för våra barn. Och vad skönt att Thindra är på bättringsvägen, troligtvis var det nog bara nåt tillfälligt :).

      Radera