onsdag 19 augusti 2015

Skorpan och ett sista dopp

En sån härlig sommarvecka vi har! Systeri har verkligen fint semesterväder och den här varma dagen tillbringade hon med oss. På förmiddagen var vi ute och lekte.




Och efter lunchen blev det en cykeltur till Skorpan. Jättegod glass och en kaffekopp i solskenet. Sämre eftermiddagar har jag haft.


Adrian var mest intresserad av stenarna, är det månne så att alla barn i den här åldern dras till stenar eller är han bara en stenfantast? Tutten måste i alla fall hela tiden vara i munnen när han leker ute och han måste vaktas precis hela tiden, för ni kan säkert gissa vad som händer annars.



Ja, dessa stenar...nå, jag och Sandra fick ju nästan dricka vårt kaffe i lugn och ro när barnen plockade dem upp och ner.


Eftersom det här var första kvällen den här veckan som vi inte hade något program så hade vi planerat in ett strandbesök. Tro det eller ej, men faktiskt det första i sommar.


Men fy vad kallt det var! Jag kunde inte ens sätta i tårna och fick hålla i lillebror med alla mina krafter, för han skulle prompt i, kallt eller inte!


Ja, jag undrar nog om inte det här var första och sista gången i år...tror vi blåser i den lilla bassängen nästa gång och håller oss till vår terrass. Där är det i alla fall varmt.


Har ni vågat er i vattnet denna "sommar"? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar