lördag 1 augusti 2015

Jordgubbar och ännu mera jordgubbar


Jordgubbar, jordgubbar och ännu mera JORDGUBBAR. Köpte 10 kg mera igår som jag nu försökt putsa och frysa ner så fort jag haft tid. Har tidigare i sommar fryst ner 5 kg så nu hoppas jag att 15 kg ska räcka hela året. Ifjol frös jag ner 10 kg som tog slut redan på våren, kanske det nu går jämnt ut?!


Men troligtvis kommer jag att drömma om dessa röda gubbar.


Igår blev det två olika pajer som jag tog med på kvällen när vi grillade med några vänner. Smulpajen var nog min favorit. Är själv en stor smulpaj-fantast och väljer gärna det över vanliga pajer. Imorgon blir det ännu en jordgubbssoppa och nån smoothie, och så tror jag vi har ätit vår ranson av jordgubbar för en tid framöver. Men skönt att ha jordgubbar i frysen igen att ta fram när man behöver. Väntar nu bara på blåbär och sen är det dags igen för den årliga äppelskörden.


Eftersom jag nu äntligen har rensat klart och det är lördagkväll så blir det snart lite soffmys. Var lite snäsig här tidigare ikväll så får försöka gottgöra B med jordgubbar och "lite" choko ;).


 Återkommer snart om vår Åbo resa. Hoppas ni har en riktigt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar