torsdag 9 april 2015

Liten slaktare och dåliga dagar

Känslan av att komma från köket efter att ha värmt lillebror mat och mötas av denna syn vid matbordet. Första tanken är ju kanske vem eller vad hon slaktat?!


Nu var det ju som tur bara spagetti och körsbärstomater som var offret. Och som tur har vi en glasfibertapet bakom bordet, så det gick lätt att torka bort. 

Idag är det torsdag och jag försöker komma igång med dagen. Men det vill inte riktigt. Överlag har den här veckan inte varit någon höjdare. Har varit nedstämd ända sedan påskhelgen tog slut och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag känner mig så här. Jag som brukar ha relativt långt tålamod och lugna nerver, går runt och snäser åt allt och alla. Det känns jättejobbigt att behöva känna så här. Jag brukar oftast vara på bra humör och känna glädje för även små saker i vardagen. Men just nu känns det som om jag inte har någon ork alls. Suck! Samtidigt känner jag enorma samvetskval. Vad har jag liksom att klaga över. Två underbara, friska barn som jag älskar mer än livet själv. Hoppas det vänder snart till det normala!

Förlåt för ett riktigt tråkigt inlägg, men just nu är det allt annat än rosa moln, tyvärr!

Hoppas i alla fall att ni har en bättre vecka på gång! Och för att försöka se det positiva så är det ju snart helg igen.

Sköt om er!





2 kommentarer:

  1. oj va ja känner igen mig,jag har åxå vari på riktigt dåligt humör,ingen ork eller motivation,sur å bitter.. Thindra som nästan alltid är nöjd och glad har sovit dåligt på dagarna så då blir ju hon åxå på dåligt humör,hon har vari extra fammig,vägrat äta gröt ibland,och blivit svår att natta..hon som vi bara lagt ner i 5 månader och hon sover nästan bums utan ett gnäll.månne nån tand pågång..
    men som du åxå skriver..Om friska barn.. man känner ju nog sig tacksam!! Men man måst väll kanske ha nån dålig dag emellan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då! Jo, ibland har man nog det lite jobbigare...tror vi har hörntänder på kommande här också. Samma symptom som hos er, svullet tandkött, nattningar som tar evigheter och ja, vissa kvällar problem också med kvällsgröten. Så tror jag att han har en separationsfas på gång, jag kan inte lämna rummet utan att han börjar gallskrika. Kommer dock ihåg att Alyssa hade nåt liknande som nog sen gick över som tur var. Men det är klart att mammor också får ha dåliga dagar och veckor, är ju mänskor vi också ;). Vi får kämpa vidare! Hoppas ni blir på bättre humör snart igen, och så skall vi höras om en träff :)

      Radera