tisdag 7 april 2015

Påskhäxor och påskharar

Alltså vilken påskhelg vi haft! Helt underbar och den bästa på många år, måste jag säga! Har haft lite paus från bloggen nu under påskdagarna, men nu är vardagen här igen, och jag försöker sakta men säkert ta itu med alla måsten. Lite tungt var det nog imorse då B skulle till jobbet igen. Tycker nog att påskledigheten skulle ha kunnat fortsätta ännu denna vecka, men så är livet. Vardagen varvas med festligheter och helger.

Här kommer då lite stunder jag hann fotografera mellan varven. För det var inte direkt någon lugn påskhelg vi hade, hade massor med program hela tiden. Men jag njöt av varje stund!

Vi pysslade lite och gjorde påskbrev som fröken fick dela ut.






På skärtorsdag påskpyntade vi det sista. Tog fram alla kycklingar, planterade blommor ute och fixade till lite påskfint på trappan. 


På långfredag storstädade jag hela hemmet och körde ett killer-benpass med B på gymmet. 






Det var lite svårt att få bra bilder då solen lyste in, men jag var nöjd med det lilla påskpyntet vi hade. Det kändes som om våren flyttat in till vårt hem. 

Följande dag var det ju dags då för vår söta påskhäxa och påskhare. Påskharen var inte lika samarbetsvillig som häxan att måla sig, så jag fick måla klart honom då han sov lite senare i vagnen. Här är vi på väg till mammas där den lilla påskhäxan hade övernattat. 



På kvällen hade jag tjejkväll hos oss och B och barnen lämnade kvar hos mamma. Vi övernattade där hela Björnligan. 

Så roligt det var att träffa alla fina vänner och kvällen avrundades också med några timmar ute på en av stadens krogar. Det var verkligen inte igår, kan jag meddela. Men  jag kunde samla krafter för att orka med vardagen igen och kunde koppla av ordentligt en kväll utan att behöva tänka på kvällsgröt eller nattning. Så värdefulla vänner man har!


På söndagen vaknade vi till ett härligt och soligt väder. Det blev lek ute och spännande äggjakt. 





Som sagt en riktigt underbar påsk och jag var omringad av fina människor hela tiden. Och det bästa var att se hur Alyssa också hade så roligt och man såg hur lycklig hon var. Det här lever vi länge på!

Idag är det tisdag och det betyder att jag måste planera dagen in minsta detalj för att få allt att gå ihop. B har lång dag och jag har barnen själv ända till kl 18.30 då han kommer hem och jag far iväg på mitt träningspass som börjar kl 19. Så det gäller att ha mat och kläder inom räckhåll. Började dagen ute i solskenet då Adrian sov sitt första pass, nu sover båda eftermiddagsvilan samtidigt och sen blir det ännu en sväng ut då han sover sitt sista sovpass från kl 18-19. Och vilket härligt väder vi har idag!

Hoppas ni kommit bra igång med vardagen igen och har en solig tisdag ni också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar