tisdag 31 mars 2015

Snöarbete och vattenpölarna

Den här tisdagen började med snöarbete. Ville bara dra täcket över huvudet då jag drog upp draperierna och såg takatalvi nummer x ( har tappat räkningen vid det här laget).



Vi som skulle plantera de fina påskblommorna jag köpt igår. Om jag har planerat något så brukar jag ibland ha lite svårt att ändra mig, men vi skippade blommorna ännu idag och klottade istället i den våta snön. Alyssa, hon gillade läget och tiden gick väldigt snabbt där ute då vi hela tiden hade något att göra. Fick nästan bråttom in för att fixa lunch i tid. 






Jag blev bjuden på snöglass i frökens lilla café. När handskarna var tillräckligt våta och det var dags för lunch gick vi in medan lillebror fortsatte att sova skönt i vagnen. Vanligtvis brukar han sova två timmar på förmiddagen, men idag sov han tre timmar så jag hann fixa lite där inne också innan han vaknade. 

För när Adrian är vaken, då minsann sitter jag inte och rullar tummarna. Han är fortfarande överallt hela tiden och jag har lite svårt att hänga med i svängarna. Idag t.ex var han ensam i köket i några sekunder och när jag kommer tillbaka har han öppnat en av kökslådorna. Slut på den friden nu också. Hade nog tänkt att det skulle ta ett tag ännu innan han kommer på det. Men nej! De säger ju att andra barnet tar efter storasyskonen, Yes, indeed!

Först gav han mig änglalooken...
och sen kom busminen.

Ja annars då, har jag försökt plocka fram lite påskgrejer lite här som var då jag inte jagar busbabyn.




 Frossar i memma den här veckan, men chokladäggen ligger fortfarande i tryggt förvar.


Och ser ni, jag har lyckats! Vi har PÅSKGRÄS och riktigt fint sådant också. Får ju snart ta fram Halta-Lotta och co. 

På kvällen tog jag ut barnen en sista sväng, för att sedan byta skift med min bättre hälft som hade lång dag i jobbet idag. Jag styrde kosan mot gymmet efter att jag låtsades att jag inte såg hur fröken låg i vattenpölarna. Ja, hon låg bokstavligen i dem. Men jag lät henne göra det, för jag var glad att snön nästan försvunnit helt under dagen och jag såg hopp om att det här kanske var den sista takatalvin. Dessutom hade hon bra med regnkläder på och för att citera min kära fästman: " Om man nu ska ligga i vattenpölar i någon ålder, så är det väl nog i hennes ålder som man borde göra det". Kloka ord av en klok man. :) 


Nu blir det nog mera memma och sen en varm dusch. Känner att jag behöver det efter allt klottande.

Hoppas ni också har en bra påskvecka på gång! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar