tisdag 3 mars 2015

Inköpslistan och dagens Lilla my

Hej hopp tisdag! Tisdag betyder för mig Expressgym-pass vid Jeppisgym, så himla skoj och skönt! B har alltid jobb till kl 18 på tisdagar så jag behöver vara färdigt ombytt då han kommer hem och vi möts i dörren för att jag skall hinna iväg på passet. Men hittills har det fungerat bra.

Jag och barnen hade en lugn kväll igår. Efter kvällsmaten blev det lite färgläggande i målarboken.


Fröken var så fokuserad då hon målade och valde sina kritor och jag tänkte att kanske hon nu äntligen har lärt sig att ta en krita och sen sätta tillbaka den då hon vill måla med en annan färg...


Så fel man kan ha, och jag kom ihåg varför jag brukar ge några i gången efter att man har hälften på golvet och ett fint konstverk på väggen i aulan (från i somras) ;). Lite Bolibompa efter färgläggandet. Det var längesedan vi sett Bolibompa på kvällen och märkte att de ändrat lite på konceptet. Vet inte riktigt om jag gillar det, måste jag medge. Tyckte att de tidigare programledarna i höstas var så duktiga i sin Bolibompa studio. Men vem vet, kanske barnen gillar det?! I alla fall tyckte Adrian om Bolibompadraken och satt riktigt lugn i några sekunder för en gångs skull.


Alyssa är just nu i en period då det skall handlas, bakas och kokas mat precis hela tiden. Idag skrev hon själv lista på vad hon skulle köpa, satte sig på sin bil och körde iväg. Då man frågar vad hon skall ha så är det alltid bröd och mjölk, men idag kom hon nog hem med ägg, "skinko", ost och lite annat också. Gullungen! Men stackaren har ingen ugn så muffinsen får gräddas i legolådan.





Har annars en mission på gång här hemma om kvällarna. Nämligen att få Adrian att somna i sin egen säng. Blir tredje kvällen nu idag som vi kör på det. Kan återkomma om hur det går snart. Men det kan jag säga att hur gullig han än är och hur mycket jag än tränar så är vår 9 kg till guldklimp för tung att gå och bära på tills han somnar. Nu är det tassmetoden som gäller. Gjorde den också med fröken och har inte haft några problem alls med hennes nattning på 1,5 år. Håller alla tummar och tår att vi ska ha samma tur nu!

Fin tisdag till er önskar jag och dagens Lilla my! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar