lördag 14 mars 2015

Pippi Lotta och too many stars

Här lever vi sjukstuga då igen, eller barnen och B. Jag har nästan sluppit min förkylning helt men förstås blev de andra smittade nu till helgen. Vi fick inhibera lite program, så det var synd men vi försöker bara ta oss igenom dessa dagar så gott det går. Alyssa är kanske den som har fått ta största stöten med 39 graders feber. Men vilken tur att vi har Pippi som hon älskar och nu är hon nöjd då hon får se hur mycket Pippi hon bara vill ;). Och äta glass i stora lass.

Jag hade bestämt att jag skulle städa igår och även om barnen blev sjuka så lyckades jag till sist få ett nystädat hem till helgen. Det är mutorna och knepen vet ni som gäller. Tog några bilder på ett för en gångs skull städat hem. 



Jag vet att många anser det vara onaturligt med liknade bilder på hem som är städade. Men jag tycker jag ser tillräckligt av kaoset här hemma så försöker få in det fina här på bloggen. Ni som vill kan ju fantisera till dammråttor här och där, miljontals leksaker över allt och 10 kg sand som vi har annars här hemma till vardags ;). Och så måste jag medge att jag gillar bloggar som har fina och städade hem (eller visar upp den sidan av hemmet) men känner också att det ibland är så j*kla skönt att se bilder på hem med småbarn där det finns leksaker och andra små inneboenden. Det är väl kanske lite enligt humöret det också?!

Trots sin förkylning har B åkt iväg för att sen en finalmatch så jag har stekt plättar och snart skall jag och Alyssa hugga in på det. 

Och jag har insett att vi har allt för mycket stjärnor i vårt hem, it´s a sickness som jag inte kan något åt just nu. Hjälp!

Hoppas ni är friska och njuter av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar