måndag 9 mars 2015

Solig måndag och Herr nyfiken

Soliga måndag! Vår i luften! Toppenhumör! Härliga tider!


Det tråkiga med denna måndag är att jag är förkyld, riktigt förkyld. Så vi missade simningen igår igen, hoppas verkligen att vi kan simma nästa söndag. Vill ju prova på en ny grej under simningen, som jag senare också kommer att skriva mera om. 

I lördags blev ju vår kille 6 månader. Borde idag koka lite nötkött och kyckling åt honom. Växer fortfarande bra, men inte lika mycket som tidigare. Vägde nu 8,54 kg och är 66 cm lång. Men som han rör sig och är precis överallt är jag inte alls förvånad att det inte längre kommer ett kilogram mera i månaden. Och det är ju självklart att det jämnar ut sig nu med vikten. 





Kan beskriva honom med ett ord: nyfiken. Känner ingen som är så nyfiken som han, förutom mig själv då kanske ;).

Igår fick jag i honom lite ersättning innan läggdags och idag drack han också ersättning ur pipmugg. Kanske det nu äntligen börjar ta sig?! Vi får hoppas att suttandet på boobsen är snart ett minne blott.



Tar det rätt så lugnt idag i och med min förkylning, men jag längtar ut till det soliga vädret och gymmet. Har träningsångest. 


Ikväll får vi nog hitta på något innan både jag och barnen klättrar på väggarna.

Hoppas ni får njuta av en solig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar