lördag 7 mars 2015

Leksaksförvaring och skönastunden

Helg igen, och vad är nu bättre än det?! ;) Igår blev det en hel dag i Kokkola. Först var vi och hälsade på min mommo, sedan lite shopping på stan och förstås cafébesök. Köpte inga kläder men bilen var full med lite ny inredning till hemmet.


Köpte bland annat en ny leksakslåda till nedervåningen. När man bor på två plan så behöver det vara leksaker på båda våningarna, så tyvärr får vi dem inte att hållas i barnrummet. De är ÖVERALLT och jag går och plockar konstant. Men på något konstigt sätt så tar de några minuter och de är utspridda igen, så jag slutar att plocka och vi fixar det tillsammans med utspridaren själv före läggdags. Idag på förmiddagen under ett youtubeklipp plockade jag in allt och njöt några minuter av att se vårt fina dock väldigt fläckiga golv. Ja, för då leksakerna var bortplockade fick jag istället påminnelsen om att det är dags att skura lite golv. Detta oändliga städandet!



För tillfället sover barnen sin eftermiddagsvila, B är vid gymmet efter en arbetsdag och jag har "skönastunden" med kaffe och lite bloggar. På Familjegymnastiken brukar vi ha skönastunden innan jumpan är slut så att barnen kan lugna ner sig lite. Ack, så viktiga dessa sköna stunder är för både aktiva föräldrar och barn!

Hoppas ni också hinner med en skönstund! Trevlig fortsatt helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar