fredag 20 mars 2015

Fredagsbullen och Vem är du?

Fredag ännu i exakt 45 minuter. Egentligen borde jag sova den här tiden, verkligen SOVA för att orka med både nattamning och morgondagens rumba, men har ingen lust med det just nu så det blir ett inlägg istället.

Idag har vi helgstädat, och då menar jag faktiskt VI.


Det här med att städa tillsammans med barnen är ju inget jag föredrar direkt. Om det bara är möjligt så får B gärna fly fältet med barnen så länge jag städar. Och då går det undan kan jag meddela, alltså när jag får städar själv i lugn och ro. Det jag inte kan förstå är hur det förr kunde ta en hel dag ibland till och med dagar för mig att städa även om jag inte hade några Björnungar då som försökte bita i dammsugarsladdar så fort jag vänder blicken eller plockar ut alla leksaker igen på några sekunder efter att jag äntligen fått tillbaka dem i leksakslådorna. "Mamma färdi städa?", fick jag också höra några gånger idag av tvååringen. Hon går det dock att muta med Pippi på TV och städandet går galant men kvickstjärten i fråga får nog sova här efter när dammsugaren plockas fram.



Städat blev det i alla fall ( för stunden) och så hann vi förbereda lite fredagskaffe och bulle på skrynklig duk tills pappan kom hem. Blev också middag vid Friends and Burgers, som sjönk bättre ner hos fröken än en Happy meal, så tummen upp för det.



Sedan blev det lite Pettson och Findus, "fredagsgodis" i form av majsbågar och russin åt stora tjejen och kvällsgröt för en liten kille. Och slutligen nukkumatti för de små.

Det var den fredagen, imorgon lördag, härligt! Får se vem av oss som får sovmorgon? Jag röstar på mig själv. ;)

Kom  annars att tänka på här en kväll, att snart är det två år sedan jag skrev mitt första blogginlägg. Egentligen är ju två år inte så mycket, men det har hänt massor under dessa två år. Då när jag började med bloggen kommer jag ihåg hur vi äntligen kände att vi började få våra liv tillbaka efter en väldigt påfrestande kolikperiod. Jag var nybliven mamma som bodde i ett nytt och fint hus som vi skulle sälja, vilket vi också gjorde då under våren. Den våren var väldigt uppladdad med blandade känslor. Under dessa två år har vi alltså flyttat till annan ort, köpt och renoverat radhus, fröken prupp vuxit från ett litet skrikande spädbarn till en självständig och underbar tvååring med egna funderingar och EGEN VILJA. Och för att inte glömma att vår familj har utökats med en Björnunge till, den allra finaste lillkillen. 

Men det är ju tack vare er, mina fina läsare, som bloggen lever kvar. Att klicka in sig här och se att någon tagit sig tid till att kika in hos oss gör det så mycket roligare och jag blir så tacksam. Jag vet ju vem en del av er är, men jag skulle så gärna vilja veta vem ni andra också är. Så skriv gärna en kommentar, alla ni som vill. Ni också som är vänner, familj, släktingar eller bekanta. Det skulle göra min helg fulländad! Och givetvis får den som vill vara anonym vara det, du är också så hjärtligt välkommen att läsa! Men vill ni berätta vem ni är så gör det, vetja. Och om du själv skriver blogg får du gärna länka den också så kan jag kika in hos dig. Vem vet, kanske jag redan läser din blogg?! ;)

Men nu hör ni kära läsare ska denna råddboll söka sig till sängen, som sagt ny rumba imorgon bitti. 

Kram på er och njut av helgen! <3 

4 kommentarer:

  1. hej :) ja läser alla dina blogginlägg, tycker de så roligt och intressant att läsa eftersom lillkillen e lite äldre än vår tjej så man får ju ibland riktigt bra med tips och roligt att läsa hur andra gör. Ibland blir ja allt svettig av att läsa hur mycket du hinner och orkar med,en klapp på axeln för det. Man känner sig lat emellan ;) tycker ja har fullt upp med ett barn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att du tycker om att läsa! :) Hehe, tycker själv att jag inte hinner med allt som jag skulle vilja, ibland måste jag bara försöka prioritera. Men måste ärligt säga att jag tycker att jag blev mer effektiv då jag fick andra barnet, kände likadant som du när Alyssa var liten. Fick nästan ångest av alla andras bloggar med fina cupcakes osv. Kanske man blir mera van eller så växer det ut några par händer till då det kommer flera barn till familjen ;). Har i alla fall tänkt på dig och Thindra att det skulle vara roligt att träffas om ni vill?! Vi har ju inte på så vis haft kontakt på många år, men ni skulle gärna få komma till oss på en lekdejt och kaffe. Är ju så roligt att träffa andra mammor med barn i samma ålder :).

      Radera
  2. De kan nog bra stämm att man blir effektivare med andra barnet :)
    nemen åå så glad ja blir,vi vill så jätte gärna kom å hälsa på er,de ju som såå många år sen sist.å de sku vara så roligt att träffa dina små guldklimpar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag kan höra av mig på fb efter påsk så ser vi ut nån dag som passar båda :D!

      Radera