onsdag 25 mars 2015

Vårfrillan och halvtimmesshoppingen

Märker att vi har massor av program inbokade nu före påsken. I måndags hade jag frissatid och fick äntligen en ny fräsch vårfrilla. Det blev både kortare och ljusare och jag är riktigt nöjd, måste jag säga. Och den här gången behövde jag inte heller amma i frissastolen, så det var skönt att det gick bra medan jag var borta. Min frisörska är nämligen i grannstaden och dit tar det nog åtminstone 30 minuter att köra. Men allt gick som sagt bra.


Igår blev det en snabbvisit till Vasa. Vi var och kollade mina systrars dansträningar och hälsade på hos systeri och pojkvän. Det var egentligen meningen att vi inte skulle gå på stan, men som grädde på moset så hann jag shoppa i en halvtimme och hittade några fina plagg att ta med mig hem. En riktigt lyckad Vasa resa än en gång, förutom då att Adrian vägrade sova på hemvägen även om han hade fått både kvällsgröt och mjölk. Så det fick bli Babblarna för honom hela vägen, för annars skrek han sig röd och svettig. Alyssa sov skönt båda resorna. Älska bilresor med bebisar, NOT!



Idag och imorgon tar vi det lugnt förutom lite barnjumpa och egen träning. Behöver röja lite här hemma och tvätta kläder för på fredag och lördag blir det skojigt program igen. 



Ha en fin och solig onsdag!


2 kommentarer:

  1. Alltså bilresor med småbarn, huhhu! Undviker så långt som möjligt att åka längre än typ 40 km, det tycks vara nån magisk gräns hos oss..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller fullständigt med dig! Kommer ihåg att Alyssa var likadan som bebis, skrek sig röd om hon inte sov...men som tur har det nu gått över för henne och hon orkar sitta någorlunda bra. Fasar dock för lördag då jag skall köra ensam med barnen från Jeppis till Solf, får se hur det går?!

      Radera