tisdag 14 april 2015

Svettig lillebror och klädproblemet

Nu när vi går mot varmare tider har jag stött på ett problem. Samma problem som jag hade för exakt två år sedan. Nämligen att klä på mitt eget barn som skall sova ute i vagn. Man tycker ju att jag borde som tvåbarnsmamma veta hur jag ska klä honom för att han varken skall ha för varmt eller kallt...men nej, känns väldigt osäkert det här med påklädning mellan årstiderna.

Den här veckan har det ju varit rätt så kallt och då är fleeceoverallen riktigt bra med bara bodyn och byxorna under. Men i helgen visade ju mätaren tretton grader i skuggan. Redan på fredag var fleeceoverallen alldeles för varm även om det var lite kallare då. Killen var svettig och sov dåligt alla tre gånger ute. Så på lördagmorgon fick jag verkligen ta mig en funderare på hur jag ska klä honom. Då fick det bli body, byxor, strumpor, underhalaren från mammalådan jag fick då jag väntade Alyssa, en mjuk huppari på halaren, tunn mössa och halsduk, yllestrumpor och vantar. Han har också sovpåsen från mammalådan. Den här gången lyckades jag helt bra, pojken var lagom varm och sov ordentliga sovturer hela dagen, vilket gynnade alla.

Men snart kommer väl följande värmebölja som säkerligen blir ännu varmare. Hur mycket skall man våga ta av honom?! Hur klär ni era babysar/barn som sover ute?




1 kommentar:

  1. Tycker också att de aldrig e lätt att hitta rätt mängd kläder att sätta på.. o just som man ha hitta någo som e bra så ändrar temperaturen så att dom endera e svettiga eller fryser!

    SvaraRadera