onsdag 22 april 2015

Tänderna och eget rum


Tänder på gång, minsann! Inte bara en, utan fyra som spricker fram nu på en och samma gång. Precis som storasyster i samma ålder. Har hört att syskon rätt så ofta följer samma tandmönster, så jag anade nog lite att det skulle bli så här. Lika bra att få det undan, spricka fram skall dom ju förr eller senare.


Men konsekvenser för det nog med sig. Stackars liten! En rinnande näsa, stegring, lite mera gnäll, dålig aptit, drägel i överflöd och kanske det som vi alla lider av: VÄLDIGT oroliga nätter. Förra natten sprang jag in till honom en gång i timmen. Kanske inte det klokaste att kombinera tandsprickning med att börja sova i eget rum. Men vill ju inte ändra på det nu och det kunde vara så mycket värre. Tandsprickning är ju övergående, som tur är. 

                   

                   


 




Övervåningen är fortfarande ett kaos. Har hunnit lite fixa i Adrians rum, men det är också ännu långt ifrån färdigt. Känner på mig att vi skulle behöva få en IKEA-resa inbokad så småningom ;). 

Men frökens morgonrock och jumppaväska har äntligen hittat sin rätta plats. Har en likadan hängare i mörkgrått åt Adrian som vi borde hänga upp.




Nu blir det ett nytt avsnitt av Gotham med B, och sen får jag nog krypa under täcket för att orka imorgon igen. Tur att serien är så spännande, för annars kulle jag nog somna i soffan. Får hoppas på en lite bättre natt!

Ha det gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar