måndag 10 mars 2014

Det gråa golvet och effektiv måndag

Alltså vilken ovanligt härlig och effektiv måndag vi har idag. Det enda negativa hittills är att vi som vanligt inte har någon sol och att min laptop håller på att ge upp kontraktet helt och hållet. Blir väl att köpa en ny snart. Men är också lite sugen på en surfplatta. Ni som bloggar, har ni någon erfarenhet av att blogga på en surfplatta? Går det enkelt eller är det krångligt? Undrar ifall jag ska köpa laptop eller surfplatta? Tar gärna emot tips och erfarenheter. :)

Idag har jag i alla fall varit ovanligt effektiv direkt från morgonen. Har redan hunnit fylla frysen med mat åt vår lilla fröken, tvättat kläder, plockat och städat efter helgens renoverande. Nu sover fröken så jag passar på att blogga på min stackars dator som just och just klarar av det. Har också idag fått en tid till en fysioterapeut gällande min foglossning. Idag känns det ännu helt okej, jag kan gå rätt så bra utan att det känns som om någon knivhugger mig samtidigt. Men usch ändå, vad jag hade ont i fredags. Hoppas att fysion och vattengymnastiken skall hjälpa!

På fredag hittade vi äntligen ett golv som vi gillar och passar här hos oss. Måste ta i beaktande mönster och nyansskillnader eftersom vi måste skarva på vissa ställen. Men oj, så fint det blir! Är jättenöjd med det som karlarna åstadkommit under helgen. Ett sovrum där uppe är helt klart och halva nedervåningen. Kan visa er en sneakpeak på hur det sett ut och hur vårt nya golv är. Bilden är tagen i en skarv. Jag kommer att visa er "riktiga" bilder sedan då allt är klart. Är lite kaos här ännu med rullar och annat skräp.
Men snyggt, va? Det gråa är riktigt min stil och passar suveränt med vår inrednings annars också. Och vet ni, lägenheten är redan nu mycket ljusare och ser större ut, även om allt är inte riktigt klart ännu.

På fredagkväll steg plötsligt tempen på vår lilla tjej och på lördagmorgon hade hon fortfarande feber så vi blev tvungna att avboka vår lilla Vasaresa. Synd, för jag hade verkligen sett framemot att träffa syster och se hennes truppflickor uppträda. Istället fick vi fly fortet eftersom vi inte kunde vara hemma under tiden B och hans pappa bytte golv. Så vi tillbringade hela dagen hos mammas.

Där fick vår lilla konstnär testa sina talanger. Blomman är dock mitt fina konstverk. Febern höll i sig exakt ett dygn och eftersom den var rätt så hög och hon inte har någon snuva så är vi rätt säkra på att det var vaccinet som var boven i spelet. Tyckte också att hon hade lite utsläg här och där, vilket rådgivningstanten sa att kan förekomma eftersom vaccinet vi gav var mot mässling. Men som tur är är hon frisk och kry nu, och vi kunde till och med delta i babysim igår kväll.

Nu kom den yngre systern hit till oss. Hon blev annars 15 nu i helgen och är därmed inte fjortis längre, eller hur var det? ;) Grattis åt henne här också!!

Nu lunch och kaffe med fint sällskap!

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar