torsdag 6 mars 2014

Mammakläder och vårblommor

Kanske någon av er kommer ihåg hur jag gladeligen packade ner alla mina mammakläder i den här lådan förra våren? Ni kan ju kanske också tänka er att nu har jag fått plocka fram samma låda som jag gömt så bra längst bak i garderoben.
 
                                             
Jag tänkte att det kan bli helt roligt med lite "nytt" i garderoben. Jag har inget emot att ha mammakläder, men det är bara synd att med min budget har jag endast råd med H&M:s kollektion och det är tyvärr inte så mycket att välja på. Till min stora förtvivlan innehöll lådan till mesta dels av uttöjda och urtvättade kläder. Ni vet, när man inte har mycket att välja på blir plaggen tvättade också om och om igen, för att inte tala om hur stor min mage var i de sista månaderna. Så jag kunde med gott samvete klicka hem lite nytt åt mig själv från H&M. Känner mig inte direkt fräsch hela tiden nu, så vill gärna undvika slitna kläder, även om jag till mesta dels är här hemma. Men i alla fall detta borde anlända inom de närmaste veckorna.






Som ni ser är det främst tricotkläder som gäller för mig, men jag trivs när jag är ledigt klädd. Och så är det sedan så mycket roligare att klä sig fint vid rätt tillfälle. Vill gärna ännu hitta en fin, somrig klänning till alla festligheter, då bland annat systers konfirmationskalas som vi har på kommande i juni.
Ikväll har jag haft besök av en god vän och fick jättefina blommor också denna gång av min gäst. Känner mig snart bortskämd med alla dessa fina vårblommor jag får ;). Tack, för en fin kväll och trevlig pratstund! Hoppas vi ses snart igen!

Hemmet är färdigt städat för helgen och imorgon blir det en Kokkola resa och på lördag bär det av till Vasa. Ser framemot båda dagarna.

Men hur gick det med fröken och hennes första natt i eget rum? Jo, det gick jättebra! Hon slocknade, som vanligt, som ett ljus kl 20 i eget rum, precis som hon brukar göra annars också efter kvällsrutinerna. Halv 7- tiden på morgonen vaknade jag av hon gnällde och jag gick in till hennes rum för att se om hon var vaken. Men det var bara lite gnäll i sömnen, så vi sov vidare till kl 8.15. Underbart!! Men jag vågar inte hoppas på för mycket, det var ju ändå bara en natt. Ikväll somnade hon också, som vanligt, kl 20, så inget problem ännu så vi håller fortsättningsvis både tummar och tår att det skall gå bra.

Nu blir det soffan och lite serier. Ha en fortsatt trevlig kväll och trevlig helg, ifall jag inte hinner kika in här under den inkommande helgen!

5 kommentarer:

  1. Tack själv vännen! :) Hä va så rolit ti råkas å hoppas verkligen et ni kan koma hij snart å skåda å så kan vi fa på en promenad å. :) På återseende, ha en trevlig helg! Kramkram! <3

    SvaraRadera
  2. Hej syrran, har du märkt att Lindex har mamma kläder:) Har int riktigt kolla va di har men säkert kan du hitta nå där å (Y) http://www.lindex.com/se/dam/mom/oeverdelar-nederdelar/#!/page1/row1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipse om lindex! Har inte ännu hunnit kolla in deras utbud, men ska nog ta en titt :)

      Radera
  3. Tänkte också tipsa om Lindex men ser att syter hann före ;) Sedan kan jag också rekommendera asos.com, speciellt eftersom du skrev att du behöver ngn klänning till sommaren! De har stort utbud och bra pris på mycket :) Jag har beställt en del därifrån och har bara positiva erfarenheter!

    Hoppas A sov lika bra den här natten som första! Hon är så duktig :) Och även ni som föräldrar som skapat tryggheten hos henne! Man ska alltid komma ihåg att ge sig själv en klapp på axeln när saker och ting går bra ;)

    Ni verkar ha en underbar helg att se framemot, så ha nu riktigt härliga dagar! Kram, Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen, Paula! :) Skall nog ta och kolla in deras utbud.

      A somnar nog alltid riktigt bra i eget rum, inga problem där. Vissa nätter har hon sovit igenom hela natten utan att vakna och vissa har hon vaknat där mot morgontimmarna för att sedan somna om efter mjölkflaskan. Borde ännu på något sätt få bort mjölken så vore våra nätter riktigt bra ;).

      Du har nog rätt om att man borde ge sig själv lite credit också ibland, man tänker ju oftast bara på det där man kanske "misslyckas". Men det är väl kanske så här med det första barnet, har ju lite mer erfarenhet sen när tvåan kommer :).

      Radera