måndag 31 mars 2014

Hostan och ny vecka

Blev tyvärr så att jag var tvungen att besöka läkare själv igår. Blev desperat efter en natt med endast fyra timmars sömn. Alltså vilken grym hosta man kan ha! Men som jag lite anade kunde inte läkaren skriva ut någon hostmedicin, Ventoline är det enda säkra just nu när jag är gravid. Så jag fick spira vid sjukhuset och Ventoline på recept som jag tar vid behov.

Tyvärr så är det ju så att medicinen inte hjälper mot självaste hostan men det gör så att jag har lättare att andas. Enligt läkaren måste hostan bara gå över av sig själv i mitt fall, och att jag kan räkna med 1-2 veckor. Värst är ju förstås nätterna när jag ligger och när jag anstränger mig och blir andfådd, vilket är typ hela tiden just nu. VILL BLI FRISK!!! Och så har ju förstås B blivit smittad, så nu är det hans tur, stackaren.

Här kommer lite bilder från i lördags då vi njöt av den härliga solen och friska luften.



Men nu blir det nog att plocka lite här hemma. Köket är ett bombnedslag och tvättkorgen svämmar över. Vi lever bland dammtussar och det känns som en evighet sedan jag storstädade. Gillar inte alls läget just nu, eftersom jag tycker om att ha det relativt städat hela tiden. Vi får se hur långt energin räcker, borde handla lite också när fröken vaknat.

Det positiva är att det är ny vecka med nya möjligheter och jag har bestämt att den här veckan ska bli så mycket bättre än förra veckan. Och så måste man ju komma ihåg att det kunde vara mycket, mycket värre, eller hur? Vi har ju bara en en riktigt ordentligt seg och jobbig förkylning, men snart är vi nog alla friska och då uppskattar man den vanliga vardagen bättre. Jag är så tacksam för att det inte är något värre vi har och att vi på så vis får vara friska, även om det känns tungt just nu.

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig start på den nya veckan! Ha det bra! Och kom ihåg att tvätta händerna noggrant, enligt läkaren lär detta vara något oerhört smittosamt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar