onsdag 12 mars 2014

Sol och blåbär

Sol, sol och återigen SOL! Så härligt! Och vilken efterlängtad sol. Jag tror jag aldrig väntat på våren så mycket som i år, och då har vi ju egentligen aldrig haft någon riktig vinter. Men så skönt med underbart väder. Försöker förtränga att de lovat minusgrader och snö till söndag och måndag. Kanske det hinner ännu ändra under dagarna?

Jag får sådan energi av solen. Går runt och plockar och får massor av gjort här hemma. Orkar laga mat och till och med baka.

Fröken prupp fick också smaska i sig blåbär då vi tog kaffepaus med blåbärspaj. Hon gillar verkligen blåbär, men det var nog väldigt klottigt.


Dessa bilder är tagna då hon började äta, en stund senare hade jag inte tid att fotografera eftersom jag hade fullt upp med att skydda våra vita väggar och vårt nya golv. Det var blåbär precis överallt. Hon såg ut som om hon hade slaktat någon eller något. Det var blåbär i hela ansiktet, i håret och till och med i ögonen. Flickan fick ta sig ett bad, kläderna åkte i tvättmaskinen och jag skrubbade och skrubbade vår inte så vita matstol. Men väggarna och golvet klarade sig, som tur var.
Här leker två trollungar innan blåbärskriget. Under trappan är en ny favorit vad gäller lekplats. Lilli ville också vara med på ett hörn.
Idag har vi en rätt så lugn hemmadag. Blir väl nog att gå ut en sväng i det vackra vädret, trots att det finns en risk att man blåser bort. Hårda vindar här idag. Ikväll hoppas jag att B`s pappa skall ha tid att komma hit och hjälpa B med golven. Skulle så gärna vilja ha allt klart snart, är ju så ivrig på att visa er slutresultatet. Men tills dess får ni se vårt överfulla vitrinskåp med 1- års fotografier. Det kommer inte alltid att vara så här fullt, men  vi behöver få tag i en slagborrmaskin för att få tre stycken av fotona upp i trappan. Och så är ju ett av fotona frökens söta kusin.

Ha en riktig trevlig och solig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar