söndag 16 mars 2014

Frissabesök och nya skor

På torsdag eftermiddag var det lite sämre väder så vi bestämde oss för att att ta en tur till stan för att kolla in utbudet på kyl- och frysskåp. Vi vill nämligen byta ut de små vi har nu till två stora i och med golvrenoveringen. Det är så svårt att få all mat att rymmas när man veckohandlat. Skulle gärna ha en stort kylskåp och en stor frys bredvid varandra. Hittade inga lämpliga ännu så vi får fortsätta leta. Tog en kaffepaus vid ett av stans caféer.
Sedan tjuvstartade vi helgen med tulpaner, Makuunifilm och en stor påse godis som vi fortfarande idag jobbar på.

På fredag hade jag ett efterlängtat frissabesök. Medan jag njöt av lugnet och skvallrandet i frissastolen tog mamma hand om vår lilla fröken. Mitt hår fick mera ljusa slingor och klipptes i topparna. Nu känner jag mig fräsch igen. Då jag var gravid med fröken prupp valde jag att inte färga håret under hela graviditetstiden. Denna gång har jag valt att slinga det totalt två gånger, nu och senare i juli före den stora dagen. Min frisörska förklarade att det enligt hennes erfarenhet inte är skadligt för babyn att sätta ljusa slingor i håret och att jag lugnt kan slinga det två gånger.

Efter frissabesöket shoppade vi resten av dagen och kvällen i Kokkola. Och jisses, vad mycket jag fick med mig hem och det mesta var till och med på rea. Fröken prupp fick bland annat ett par första skor av märket Superfit. Hon går ju inte ännu utomhus och endast korta sträckor inne, men kanske ett par nya vårskor skulle hjälpa henne på traven.
Under tiden vi shoppade i grannstaden fortsatte B och hans pappa med vårt golv. Nu är nedervåningen nästan helt klar förutom några lister som fattas och en ny tamburs dörr som vi beställt. Skjutdörren till köket får åka till Ekorosk och det ser nog mycket bättre utan den, känns mer öppet och större. Sedan är det bara Alyssas rum kvar och så är golvet bytt i hela hemmet. Skönt!

På lördag förmiddag var vi ute i det härliga solvädret. Det kändes lite kallt och blåsigt, men så länge solen lyser är jag nöjd. Både barn och katt njöt av solstrålarna.



Mot eftermiddagen åkte vi till pappas på en kaffe och på kvällen var vi bjudna på kalas.


Och magen den växer, här i vecka 17.

Idag har vi en riktigt skön söndag med inga måsten, förutom babysim ikväll, men det är ju bara skoj!

Hoppas ni har en riktigt skön och avkopplande söndag!



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag lämnade en kommentar under helgen på ditt senaste inlägg,
    men tror att det försvunnit ut i cyberspace,
    inte första gången ;) men trist när det händer...

    Men skrev i alla fall att det nya golvet ser lovande ut!
    Och jag kan förstå att det blir stor skillnad...
    Väntar såklart på fotografier sedan :)

    Och om ni inte fått ngn slagborrmaskin lånad ännu,
    så vill jag tipsa om sådana där "plastkrokar" med tre "spikar"
    som man bara hamrar fast i väggen...
    Sådana som man kan se i många hyreslägenheter på väggarna!
    Inte de finaste, men det går ju snabbt och smidigt
    och håller garanterat för era fotografier!

    Skönt att vara fräsch i håret!
    Det är inte mycket som slår det :)
    Och att bara få bli ompysslad en stund, mmm!
    Fin du är med lilla magen förresten :)

    Ha det bra!
    Kram, Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, va konstigt att kommentaren försvann! Men jo, det är nog inte första gången som tekniken inte funkar som den skall...Tur att den här hittade fram i alla fall ;).

      Tack för tipset med krokarna, måste lite kolla hur vi gör :) .

      Snart borde alla golv va bytta så då blir det nog bilder minsann :). Kanske redan den här veckan om karlarna bara har tid att byta under slutet av veckan eller helgen.

      Tack för den fina komplimangen, så snällt sagt!

      Sköt om er!!

      Radera