onsdag 5 mars 2014

Tofsen och barnrum

På lördag kväll blev det en spontan restaurang kväll för mig och B. Fröken fick sova över hos mamma och vi hade en jättetrevlig kväll med god mat och roligt sällskap. Ungefär vid midnatt tackade vi för oss. Vi sov en lång natt utan avbrott och vaknade utvilade på söndag morgon och njöt av frukosten i soffan framför TV:n. Den morgonen behövde man inte vara rädd för att kaffekoppen skulle spillas ut i soffan eller i värsta fall på fröken själv. Ni vet våra morgnar är inte direkt de lugnaste och mest avkopplande här hos oss. Men trots att det var riktigt skönt att vara barnfria en natt så kändes det lite tomt på morgonen, något saknades och ganska snabbt efter frukosten åkte jag iväg till mammas för att hämta vår lilla busunge.
Här har hon smaskat i sig hallon och är riktigt röd runt munnen. Hennes hår har annars också växt massor nu på kort tid. Hon kommer ofta med ett hårband och vill att jag skall göra liten tofs åt henne, så sött!
I natt skall fröken få sova första gången i eget rum. Jag är nog lite nervös men hoppas att det skall gå bra. Städade övervåningen idag och flyttade hennes säng på samma gång samt fixade lite i hennes rum. Snart blir det nog en Ikea resa för oss, men jag vill vänta till nästa ultra om det skulle råka sig att lillkrabaten vill visa sitt kön. Men som sagt behöver vi få en ny hylla till frökens rum och några små stolar till hennes lilla bord. Och så vill jag köpa lite babystuff förstås. Vad gissar ni annars på, tror ni det är en liten kille eller tjej i min mage? Det är förstås ingen skillnad bara h*n mår bra. Men så där i smyg har jag ju alltid önskat mig av både könen, men vi får se hur det blir. Lika roligt med en till tjej skulle det också vara :). 
Här är fröken prupp redo för sin middagsvila.



Och vårt sovrum ser numera tomt ut. Jag undrar nog om inte det är jag som är mer spänd över att hon skall sova i eget rum. Har ju blivit så van med att höra hennes andetag bredvid mig. Men det är nog på tiden att hon får börja sova i eget rum. Snabbt går tiden och snart är det augusti och då behöver hon vara van att sova i eget rum utan att det känns att babyn tar hennes plats. Så nu håller vi alla tummar och tår och hoppas på en fridfull natt med god sömn!

Trevlig onsdag till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar