lördag 29 mars 2014

Gult är fint och lite påskpynt

Mitt tidigare inlägg handlade ju främst om att vi varit/ är sjuka, så nu tänkte jag också tillägga ett med lite mer positivt innehåll. Idag då jag märkte att jag fått tillbaka  lite av min energi kollade jag igenom H&M homes hemsida. Jag har aldrig riktigt gillat gult, men eftersom påsken är nu på kommande tänkte jag faktiskt pynta vårt hem med lite gula detaljer. Tidigare år har jag tyckt att en knippe tulpaner har räckt men i år känner jag att vill gå steget längre. Klickade hem lite nya kuddfodral till soffan för att ha under påskveckan.
Äger inga kycklingar eller påskharar vad gäller i pynt, kommer inte heller att köpa några än så länge. Får se hur det blir nästa år då fröken är lite äldre? Blir inte heller något påskgräs ännu i år, men lite videkissor tänkte jag nog hämta hem och förstås kommer jag att köpa hem lite påskblommor också.

Jag tror det får bli vårt påskpynt i år. Annars så ser jag verkligen framemot påsken, att få äta god mat och tillbringa tid med familjen. Tror annars att det är sista året som vi kan hålla chokladäggen och påskgodiset hemligt för vår lilla fröken, blir troligen inte lika lätt nästa år.
Det här söta påslakanet klickade jag också hem till vår tjej. I sommar kommer hon att få en större säng så då passar det perfekt.

Nu blir det en kaffekopp och sen lite lek på gården i solen.

Ha det bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar