måndag 6 maj 2013

Effektiva dagar




Blev ingen stadspromenad igår eftersom vädret inte var det bästa. Men istället fick jag massor gjort. Började den effektiva dagen med att deklarera fjolårets kilometrar till arbetsplatsen. Fortsatte med att tvätta alla vinterkläder och packa ner mina mammakläder. Det tar nog en tid före jag packar upp dessa klädesplagg igen. Så skönt att få använda mina "vanliga" kläder igen. Lite mera att välja på. Ser också framemot lite varmare väder så att jag får börja använda ballerinor i olika fina färger, läder- eller jeansjacka och tunna halsdukar.
 

Jag sorterade till och med mitt klädskåp och fyllde en hel stor sopsäck med kläder som jag skänker bort. På kvällen drog jag också iväg till gymmet för att träna. Skönt att få vara borta en stund, men roligt att få komma tillbaka till den här sötisen.
Idag har effektiviteten fortsatt med veckohandel vid Minimani och gymträff med två fina tjejer. Blev mycket positivt överraskad då mannen i huset hade hunnit dammsuga, sortera sitt klädskåp och sköta fröken prupp under tiden jag gymmade. Vilken karl jag har! Nu blir det kvällsmys med lite snacks, såsom sallad och fruktskål med turkiskyoghurt och cashewnötter. Det var systeryster som tipsade om fruktmellanmålet.
Hej, hej så länge, säger denna världsvana filosof!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar