söndag 26 maj 2013

Välling och puré

För att försöka få lite bättre nätter här hos oss, har vi nu försökt ge fröken prupp risvälling på kvällen. Det går inte alls hem. Tjejen skriker och vägrar ta flaska, även om hon är vrålhungrig. Försökte med mjölk, men det vägrade hon också ta eftersom hon trodde att det var välling. Efter en kvart fick jag henne äntligen att dricka mjölk. Försökte igen byta flaska och ge välling. Oj, vilket misstag, fröken blev rasande och vägrade dricka mjölk igen. Nu har jag gett upp om risvälling. Köpte idag både morots-potatis och majsvälling, hoppas på bättre lycka eftersom hon är i alla fall van med morotssmaken. Luktade annars på risvällingen och trodde att jag skulle spy, jag klandrar henne inte för att hon vägrar dricka.
 På fredagen gjorde jag en lite större sats med potatis och morotspuré. Detta gillar hon och äter duktigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar