torsdag 23 maj 2013

Egnahemshus och radhus

Nu är det bara tre veckor kvar, så får vi nycklarna till vår radhuslägenhet i Jakobstad. Vi har börjat packa riktigt på allvar nu. Har flyttlådor överallt i huset.


Tur är ju att vi har fyra sovrum så vi kan plocka in lådorna i de olika rummen. Jag känner mig lite tudelad. Samtidigt som jag är ivrig på att få inreda och flytta in i vårt nya hem i min hemstad, känns det väldigt jobbigt att lämna vårt hus, som vi själva byggt. Det har varit vårt hem i två år, och jag tycker att det har varit perfekt för oss. Vårt gula hus med vita, gråa och svarta ytor. Har gillat det vita mycket. Det ser så fräscht ut. Tror nog det blir vita ytor i den nya lägenheten också.


Sörjer speciellt Alyssas babyrum som vi så fint inredde när jag var gravid. Hon har ju inte hunnit använda rummet. Men jag får ju snart inreda ett nytt rum åt henne.



Har inte fällt några tårar på ett tag nu, men de kommer väl sen igen då jag låser dörren till vårt hus för sista gången. I mitten av juni börjar en ny tid i vårt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar